رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان/خنک شدن ۷ درجه‌ای هوا در بعضی استان‌ها

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
تصویر رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان/خنک شدن ۷ درجه‌ای هوا در بعضی استان‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (شنبه‌) در شمال آذربایجان غربی‌، دامنه‌ها و ارتفاعات‌ مازندران و ارتفاعات‌ واقع‌ در هرمزگان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد. در نوار شرقی‌ وزش‌ باد ادامه‌ خواهد داشت‌ و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

یکشنبه‌ در شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ همچنین‌ در ارتفاعات‌ مازندران رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد انتظار می‌رود.

روز دوشنبه‌، با گذر امواج‌ تراز میانی‌ جو از نوار شمالی‌ کشور، در مناطقی‌ از شمال غرب‌، سواحل‌ شمالی‌ و ارتفاعات‌ البرز ابرناکی‌، بارش‌ و وزش‌ باد همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ در شمال غرب‌ بارش‌ کاهش‌ یافته‌ و به صورت‌ پراکنده و خفیف‌ خواهد بود و گستره آن در برخی‌ مناطق‌ گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ و استان خراسان شمالی‌ است. در این‌ روز شرق‌ دریای خزر مواج‌ است.

چهارشنبه‌ در مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌، نقاطی‌ از سمنان و ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ ابرناکی‌، رگبار خفیف‌ و پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود. در خراسان رضوی نیز افزایش‌ وزش‌ باد و کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

از روز دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر روند کاهش‌ نسبی‌ دما در حدود ۵ تا ۷ درجه‌ حاکم‌ می‌شود.

طی‌ ۳ روز آینده در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌، به‌ویژه منطقه‌ زابل‌، در بعضی‌ ساعات‌، وزش‌ باد شدید و گرد و خاک‌ رخ‌ می‌دهد.

521036