سردار بنی اسدی فر؛

خدمتگزاری پلیس به زائران حسینی در کمال امنیت و آرامش انجام شد

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: با مدیریت محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای کشور، زائران حسینی در کمال امنیت و آرامش به میهن اسلامی بازگشتند.
تصویر خدمتگزاری پلیس به زائران حسینی در کمال امنیت و آرامش انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار رضا بنی اسدی فر رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: از جمله مسئولیت‌های پلیس پیشگیری فراجا در مأموریت اربعین سال ۱۴۰۲ برقراری امنیت محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی چندگانه بود، که با راه اندازی ایستگاه‌های بازرسی ثابت و موقت در مسیرهای منتهی به مرز، مدیریت لایه به لایه و پیشگیری از ازدحام جمعیت در بیش از ۱۶۲ نقطه به‌صورت شبانه روزی توسط گشت‌های خودرویی، موتوری و پاس پیاده در زائر سراها و توقفگاه‌ها انجام، و امنیت در راه‌های اصلی و فرعی و پایانه‌های مرزی با به‌کارگیری تمام توان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا در طول مسیر زائران اربعین حسینی تأمین شد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: با اعزام ۷۰۷ نفر از نیروی‌های کمکی استان‌ها به فرماندهی انتظامی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان بیش از ۱۲۷ پارکینگ و محورهای منتهی به مرزهای اعلامی تحت پوشش انتظامی قرار گرفت.

چتر امنیتی در مسیر تردد زائران

این مقام ارشد انتظامی به نظارت مستمر و هدفمند تیم‌های ناظر اعزامی از سوی پلیس پیشگیری به منظور پایش فرآیند انتظام بخشی مأموریت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در طول این ایام وضعیت محورها و مسیرهای تردد زائران در استان‌های هدف را به صورت میدانی مورد رصد قرار دادیم، بحمدالله امنیت کامل در مسیر تردد و محورهای مواصلاتی استان‌های هدف در اربعین حسینی برقرار و کارکنان بومی استان‌های درگیر در این مأموریت و سایر واحدهای کمکی اعزامی از پلیس پیشگیری انتظامی استان‌ها با هوشیاری لازم مأموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام داده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اعلام اینکه برای مدیریت امنیت مسیر بازگشت زائران نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده بود، ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح‌های انتظام‌بخشی، تلاش شد تا دوربین‌های کنترلی طول مسیر نیز برای پوشش نامحسوس به کار گرفته شود و افزون بر این تمام راه‌های فرعی نیز زیر پوشش انتظامی قرار گرفت تا پلیس تسلط کاملی بر راه‌های مواصلاتی و مدیریت راه‌ها داشته باشد.

خدمت‌رسانی در حوزه ریلی و هوایی

سردار بنی اسدی فر یادآور شد، پلیس پیشگیری فراجا در حوزه ریلی و هوایی کشور نیز با تلاش همکاران در پلیس راه‌آهن و فرودگاه توانست نقش مؤثری در جابجایی امن توأم با آرامش برای زائران عزیز فراهم کند.

وی افزود: در حوزه ریلی پلیس راه آهن با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود توانست امنیت ۳۱۱ هزار و ۸۴۸ نفر زائر را با به‌کارگیری یک هزار ۵۹۴ نفر از کارکنان کادر وظیفه در قالب ۲۱۵ واحد گشت اعم از خودرویی، موتوری و پیاده و همچنین ۹۳ واحد گشت از سایر یگان‌های کمکی برقرار کند.

بنی اسدی فر ادامه داد: پلیس راه آهن با راه اندازی قرارگاه فرعی اربعین نسبت به کنترل و بازرسی جامع و دقیق مسافرین و اتباع خارجی در کلیه محورهای مواصلاتی ریلی اقدام و علاوه بر مسافران ایرانی حدود ۱۵۰۰۰ نفر اتباع خارجی نیز در سراسر خطوط ریلی مورد پایش قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش پلیس فرودگاه‌های کشور در جابه جایی زائران در خطوط هوایی، گفت: این پلیس نیز امنیت بیش از ۳۵۹ هزار نفر زائر را از ۲۶ مرداد تا ۱۹ شهریور برعهده داشت که جابجایی این تعداد زائر با ۲ هزار ۴۳۹ سورتی پرواز از ۲۶ فرودگاه کشور انجام و حدود ۶ هزار ۸۲۶ زائر پاکستانی نیز از فرودگاه‌های چابهار و زاهدان به فرودگاه اهواز و بالعکس منتقل شده تا از طریق مرز زمینی به زیارت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه همه همکارانم در پلیس پیشگیری، امنیت کامل در محورهای مواصلاتی برقرار شد و خدمتگزاری پلیس به زائران حسینی در کمال امنیت و آرامش انجام شد.

منبع: مهر

520822