استادیوم آزادی مجهز شد

کنفدراسیون فوتبال با هزینه خود استادیوم آزادی را مجهز به کمک داور ویدیویی کرد.
تصویر استادیوم آزادی مجهز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر پا پیش نمی‌گذاشت تیم‌های ایرانی نمی‌توانستند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبان باشند.

فدراسیون فوتبال پیش از این قصد داشت استادیوم آزادی را مجهز به سیستم کمک داور ویدیویی کند و حتی تجهیزات آن را به تهران آورد اما به دلیل این‌که شرکت طرف مذاکره شبهاتی در مورد آن وجود داشت، این موضوع منتفی شد تا این‌که کنفدراسیون فوتبال آسیا رأسا تصمیم گرفت استادیوم آزادی را مجهز به کمک داور ویدیویی کند.

این شبهه به تازگی هم به وجود آمده است. مهدی تاج در پاسخ به این سوال در مصاحبه خود گفت: من اصلا وی را نمی‌شناسم. ما VAR را از AFC گرفته‌ایم و مدیران آن شرکت را نمی‌شناسم. این سیستم را AFC آورده و ما در جریان جزئیات نیستیم. این‌که VAR بالاخره آمده است و در اختیار ما است و طرف حساب ما هم AFC است. همه هزینه را هم AFC داده است، اما اگر خواستیم VAR را نگه داریم که موضوع دیگری است.

اما پی‌آمد این اتفاق فدراسیون فوتبال از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده دیگر استادیوم‌های لیگ برتر را هم مجهز به کمک داور ویدیویی کند تا فدراسیون فوتبال بتواند بازی‌های لیگ برتر را هم با وجود کمک داور ویدیویی برگزار کند. البته بعد از نصب این تجهیزات فدراسیون فوتبال می‌بایست داوران را آموزش دهد و ابتدا به صورت آفلاین از تکنولوژی بهره ببرد تا فیفا مجوز استفاده از آن را صادر کند. در این صورت استقلال هم همانند تیم پرسپولیس از جانمایی وی‌ای‌آر در بازی‌های لیگ برتر سود خواهد برد.

منبع: خبر ورزشی

510740