دلیل اینترنتی شدن شبکه جام‌جم چیست؟

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سؤالی درباره انتقال شبکه جام‌جم به فضای اینترنت و سیاست رسانه ملی در خصوص بازگشت چهره‌ها نکاتی را مطرح کرد.

تصویر دلیل اینترنتی شدن شبکه جام‌جم چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، چند صباحی است که موضوع حذف شبکه جام‌جم از پخش ماهواره‌ای به شیوه برودکست، به گوش می‌رسد و گویا تصمیم بر ادامه فعالیت این شبکه تلویزیونی به شکل اینترنتی است؛ البته پیش از آن در راستای سیاست چابک‌سازی، شبکه شما و شبکه ایران‌کالا هم تعطیل شد.

در عین حال موضوع بازگشت چهره‌ها این بار با نام ایرج طهماسب و برنامه «مهمونی» در فضای مجازی بازتاب‌های مختلفی داشت که البته یکی از مدیران شبکه نسیم به خبرنگار تسنیم پاسخی کوتاه داد که این پاسخ چراغ سبزِ گمانه‌زنی‌ها را روشن نگه داشت. او به این نکته اشاره کرد که "پیرو صحبت‌های رئیس سازمان صداوسیما این سازمان از هنرمندانی که در چارچوب سیاست‌های فرهنگی مشغول فعالیت‌اند و در این راستا کار می‌کنند حمایت می‌کند. در شبکه نسیم به طور ویژه که موضوع نشاط و سرگرمی را در دستور کار دارد و همیشه هم همین‌طور بوده که در تلویزیون و این شبکه به روی این هنرمندان باز بوده و هست. "

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره تعطیلی شبکه جام‌جم و انتقال آن به فضای اینترنت و سیاست بازگشت چهره‌ها خصوصاً ماجرای ایرج طهماسب پاسخ داد.

در ادامه حتما بخوانیدماجرای دردناک دسترسی شبکه‌های معاند به آرشیو صدا و سیما

او در پاسخ به این سؤال که فرآیند انتقال شبکه جام‌جم به فضای برودبند و اینترنت به چه صورت خواهد بود و آیا قرار است برای شبکه‌های دیگر هم در راستای سیاست چابک‌سازی این اتفاقات ادامه داشته باشد، توضیح داد: ما در تغییر و جا به جایی یا حذف و یا اضافه شدن ساختار‌های جدید تابع اهداف‌مان در تحول محتوایی و رویکردی هستیم. اگر در آن دو حوزه محتوایی و رویکردی دچار نقص، ضعف یا نیازی باشیم سراغ ساختار‌ها هم خواهیم رفت. در مورد شبکه‌های رسانه ملی اعم از شبکه‌های محلی، ملی و بین‌المللی هم این قاعده جاری است. همچنین در همه ساختار‌های پخش هم این نگاه حاکم است.

جبلی خاطرنشان کرد: هرکجا احساس کنیم نیاز به تغییرات یا تحولاتی وجود دارد چه به لحاظ فناوری و چه به لحاظ تغییرات رویکردی و محتوایی حتماً آن تغییر یا تحول را اعمال خواهیم کرد. چون ساختار‌ها برای ما مقدس نیستند مگر اینکه در خدمت تحول محتوایی و تحول رویکردی باشند به ویژه دسترسی به مخاطب، رفع نیاز‌های مخاطب، هدایت فرهنگی که وظیفه رسانه ملی و دستگاه‌های فرهنگی است. اگر این اهداف بخواهد محقق شود و ساختاری متناسب با آن تغییر کند ما حتماً برای تغییر آن ساختار، اقدام خواهیم کرد.

رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤالی دیگر درباره بازگشت ایرج طهماسب و ساخت سری جدید «مهمونی» که کماکان گمانه‌زنی‌هایش در فضای‌مجازی ادامه دارد و همچنین آیا این بازگشت سلبریتی‌ها و چهره‌ها ادامه‌دار خواهد بود، افزود:درباره این موضوع خاص همکاران ما مذاکراتی داشته‌اند با خیلی از تهیه‌کنندگان یا مجریان و یا برنامه‌سازانی که علاقه‌مند به استفاده از برند‌های شناخته شده و همچنین برنامه‌ها، ساختار‌ها و برند‌های جدید هستند؛ همکاران ما در حوزه سیما در حال مذاکره‌اند.

منبع: تسنیم

510486

سازمان آگهی های پرسون