هشدار جدی مشاور رهبر انقلاب به کشور های منطقه:

ایران در مورد تمامیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در مورد استقلال و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد و کشورهای منطقه باید هوشیار باشند در دام نقشه‌های تنش زا، توطئه های شوم دشمنان نیفتند.
تصویر ایران در مورد تمامیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: بر اساس تمامی مستندات و شواهد تاریخی و اسناد بین المللی، برخی ادعاها درباره جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران، کاملا بی اساس است.

ولایتی تاکید کرد: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه امری ثابت شده است و هیچ تردیدی در مالکیت قطعی ایران از زمان های قدیم بر این جزایر نیست و ادعاهای مطرح شده از سوی بعضی از کشورهای همجوار فاقد هرگونه ارزش بین المللی و حقوقی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بر همین اساس و بی تردید جمهوری اسلامی ایران در مورد استقلال و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد و کشورهای منطقه باید هوشیار باشند در دام نقشه‌های تنش زا، توطئه های شوم دشمنان و کسانی که می خواهند امنیت و ثبات منطقه را که در حال حاضر با همکاری کشورهای این حوزه به حد مطلوبی رسیده نیفتاده و به خطر نیندازند.

ولایتی در ادامه با اشاره به اسناد تاریخی که گویای مالکیت ایران بر جزایر سه گانه است، گفت: قطعاً ایران اجاره نخواهد داد که ادعای بی اساس در باره این جزایر عملی شود.

وی اضافه کرد: در منطقه بین دو کشور همسایه مشکلاتی به واسطه ادعای خلاف واقع امارات بوجود آمده که به هیچ وجه قابل دوام نیست و موجب تشدید نا امنی در منطقه خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بی تردید این تخم نفاق که توسط انگلیسی ها کاشته شد به ضرر مردم منطقه خواهد بود.

ولایتی تاکید کرد: روشن است که ایران به عنوان یک کشور مقتدر ولی صلح طلب به هیچ وجه نمی‌خواهد هیچ اختلاف و چالشی بین کشورهای منطقه باشد اما قطعا در مورد تمامیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: طبیعت ژئوپلتیک منطقه اقتضاء می کند که دیر یا زود مجموعه کشورهای منطقه روابط خود را هر چه نزدیک تر و بیشتر نموده و اختلافات خود را کنار بگذارند و توسعه روابط ایران با همسایگان از جمله عربستان بهترین مثال برای این نمونه است.

ولایتی گفت: توصیه جدی به بیگانگان به‌خصوص کشورهای غربی این است که دست از تحریکات خود در جهت افزایش تنش در منطقه حساس و مهم مانند حوزه خلیج فارس بردارند.

منبع: همشهری آنلاین

510423

مطالب مرتبط