اغاز یازدهمین مسابقات سراسری جمعیت هلال احمر در فارس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: یازدهمین دوره مسابقات سراسری جمعیت هلال احمر با هدف افزایش رشد و شکوفایی استعدادهای علمی در شیراز برگزار شد.
تصویر اغاز یازدهمین مسابقات سراسری جمعیت هلال احمر در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: یازدهمین دوره مسابقات کشوری هلال‌ احمر از 17 تا 26 شهریور در شیراز برگزار شد.

حسین‌درویشی امروز در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: در این دوره از مسابقه حضور داوران توانمند و دارای مهارت امدادی از میان اعضای توانمند سازمان جوانان از مهم‌ترین ویژگی المپیاد آماده هلال احمر است.

وی خاطر‌ نشان کرد: حضور دانش آموزان عضو کانون‌های دانش آموزی در قالب تیم‌های برتر مرحله استانی از سراسر کشور در 8 آیتم امدادی به رقابت می پردازند.

درویشی تصرح کرد: بیش از 1 هزار دانش‌ آموز که در طرح ملی دادرس آموزش دیده و آمادگی لازم را کسب کرده‌اند در این مسابقه شرکت دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در طرح المپیاد آماده دانش آموزان تیم‌های امدادی در بخش‌های مختلف شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی وکنترل علائم حیاتی، احیاء قلبی و ریوی CPR، آسیب‌های بافت نرم، اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی و اسکان اضطراری بر پایی چادر را فرا می گیرند، افزود: تشکیل تیم‌های 14 نفره در مدارس و تمرین کارگروهی، باهم بودن از دیگر اهداف این دوره از‌ مسابقات است.

درویشی ابراز داشت: این مسابقات برای رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحی کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر، طرح ریزی و اجرا ‏شده است.

509838