انهدام سه پهپاد اوکراین توسط روسیه

سرگئی آکسایونوف رئیس منطقه کریمه گفت که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه شنبه سه پهپاد اوکراینی را بر فراز این شبه‌جزیره منهدم کردند.
تصویر انهدام سه پهپاد اوکراین توسط روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رویترز، آکسایونوف شنبه در پیامی در تلگرام نوشت که یک پهپاد در شمال غرب ۲ پهپاد در غرب شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

در همین حال، خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای سامانه‌های دفاع هوایی این کشور یک پهپاد را که در پی حمله به فدراسیون روسیه بود منهدم کردند.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین اخیرا گفت که حملات پهپادی این کشور در خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد که اوکراین حملاتی را که توسط «عوامل» و «پارتیزان‌ها» انجام می‌شود، در داخل خاک روسیه یا در مناطق تحت کنترل این کشور افزایش داده است.

پودولیاک همچنین مدعی شد: خصومت‌ها بتدریج در حال انتقال به خاک فدراسیون روسیه است.

از سوی دیگر، سرویس اطلاعات ارتش اوکراین نیز مدعی شد که نیروهای این کشور چندی پیش در عملیاتی وارد کریمه شده و پرچم اوکراین را در این شبه‌جزیره به اهتزار درآوردند.

این نهاد افزود که نیروهای اوکراینی وارد ساحل روستای «مایایک» در شمال غرب کریمه شدند و با نیروهای روس درگیر شدند.

آندری یوسوف سخنگوی سرویس اطلاعات ارتش اوکراین گفت که این عملیات «ویژگی‌های یک حمله را داشت» اما نمی‌تواند جزئیات آن را بیان کند.

منبع: ایرنا

509767