درآمد چشم‌گیر گردشگری عربستان در ۹۰ روز

بر اساس منابع خبری عربستان سعودی، درآمد حاصل از گردشگری در این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با افزایش سه‌برابری، به حدود ۹.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.
تصویر درآمد چشم‌گیر گردشگری عربستان در ۹۰ روز

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) اعلام کرد شمار گردشگران در این کشور عربی پس از همه‌گیری کووید به طور قابل توجهی بهبود یافته و این کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی میزبان حدود ۷.۸ میلیون گردشگر بود که حاکی از افزایش ۶۴ درصدی تعداد گردشگران در مقایسه با آمارهای پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ است.

این گزارش همچنین به افزایش چشمگیر درآمد گردشگری به دنبال تلاش‌های وزارت گردشگری عربستان برای تقویت بخش گردشگری و کمک آن به رشد اقتصاد ملی اشاره کرده که با اهداف استراتژیک توسعه ملی گردشگری مطابقت دارد.

این پادشاهی محافظه‌کار خاورمیانه همچنین امیدوار است که گردشگری را به عنوان بخشی از تلاش بزرگتر برای کاهش وابستگی خود به صادرات نفت گسترش دهد. ریاض پیش‌بینی می‌کند بخش گردشگری رو به رشد در نهایت تا سال ۲۰۳۲ حدود ۱۷ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل دهد.

داده‌های منتشرشده توسط سازمان جهانی گردشگری در ماه می ۲۰۲۳ همچنین نشان داد عربستان سعودی در رتبه دوم از نظر نرخ رشد گردشگران بین‌المللی قرار دارد.

عربستان همزمان با تلاش برای رشد گردشگری خود، با اجرای طرح‌های بلندپروازانه در عرصه گردشگری، از جمله ساخت پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری «نئوم»، در تلاش برای تثبیت جایگاه خود به عنوان یک مقصد مهم گردشگری است. بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی، تعداد گردشگران بین‌المللی که از عربستان سعودی دیدن کردند، در سال ۲۰۲۲ به ۱۶.۶ میلیون نفر رسید و این کشور با صعود ۱۲ پله‌ای در شاخص سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در رتبه سیزدهم جهان قرار گرفت و در مقایسه با رتبه ۲۵ در سال ۲۰۱۹، به عنوان یکی از برترین کشورهای پذیرنده گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و همچنین در رتبه دوم برترین کشورهای دنیا از لحاظ نرخ رشد سالانه گردشگری قرار گرفت.

هدف عربستان جذب سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر بر اساس چشم‌انداز ۲۰۲۳ این کشور است.

منبع: ایسنا

509517