بازتاب پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در رسانه‌های دنیا

پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در رسانه‌های دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت.
تصویر بازتاب پایان مناقشه فوتبالی ایران و عربستان در رسانه‌های دنیا

به گزارش سایت خبری پرسون، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدارهای رودرروی تیم‌های باشگاهی ایران و عربستان از این پس به صورت رفت و برگشت و در زمین خودی برگزار می‌شوند. این اتفاق در حالی است که دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در چند سال اخیر در زمین بی‌طرف انجام می‌شدند. با توجه به این موضوع دیدار نمایندگان ایران در آسیا برابر تیم‌های عربستانی در خانه انجام خواهد شد. این اتفاق بازتاب زیادی در رسانه‌های معتبر ورزشی جهان داشت.

ال‌پائیس نوشت: کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما و باشگاه‌های فوتبال عربستان سعودی به دلیل بهبود روابط بین دو کشور، در این فصل برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران بازی خواهند کرد. بر این اساس النصر که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، قرار است ۲۸ شهریور در تهران به مصاف پرسپولیس برود و بازی برگشت شش آبان در ریاض برگزار خواهد شد.

سال ۲۰۱۵ آخرین باری بود که تیم‌های عربستانی و ایرانی در ورزشگاه‌های خانگی‌شان مقابل یکدیگر قرار گرفتند. تنش‌های دیپلماتیک دیرینه بین دو کشور در حال کاهش است و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ماه گذشته (میلادی) برای اولین بار در هشت سال گذشته به عربستان سعودی سفر کرد.

از زمانی که رای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر استفاده از مکان‌ بی‌طرف برای بازی‌های خانگی در سال ۲۰۱۶ اجرایی شد، باشگاه‌های عربستانی و ایرانی که در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبه‌رو می‌شدند از استادیوم‌های دبی و دوحه استفاده کردند.

البته تیم‌های ایرانی در طول کرونا در شهرهای عربستان بازی کردند.

همچنین الهلال با نیمار قرار است روز دوم مهر در ایران به مصاف نساجی مازندران برود. الاتحاد، تیم بنزما، نیز در همان روز به مصاف سپاهان خواهد رفت.

در سطح تیم ملی مردان، عربستان سعودی و ایران آخرین بار سال ۲۰۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند.

خبرگزاری رویترز نوشت: پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد بازی‌های بین تیم‌های دو کشور برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ در ورزشگاه‌های خانگی برگزار می‌شود، باشگاه‌های عربستان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به ایران سفر خواهند کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از این حرکت تاریخی استقبال می‌کند، زیرا نشان‌دهنده تعهد عربستان و ایران برای تقویت روابط نزدیک‌تر بین جوامع فوتبالی‌شان است.

تیم‌های لیگ عربستان در میان موفق‌ترین تیم‌های رقابت‌های باشگاهی در آسیا بوده‌اند. الهلال چهار بار عنوان قهرمانی را به دست آورد و الاتحاد در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ قهرمان شد. این در حالی است که پرسپولیس ایران یکی از بهترین تیم‌های منطقه است که در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ مقابل کاشیماآنتلرز ژاپن مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به میدان رفت.

خبرگزاری فرانسه، موندو دیپورتیوو ورسانه‌های پرتغالی نیز از جمله دیگر رسانه‌هایی بودند که به این خبر پرداخته‌اند.

منبع: ایسنا

509477