علاقه بازیگر «پوست شیر» به بازی نقش شمر

صحبت های علیرضا استادی را که مهمان برنامه «نشان ارادت» بود بخوانید.
تصویر علاقه بازیگر «پوست شیر» به بازی نقش شمر

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا استادی، بازیگر سینما و تلویزیون که مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه ۲ بود، درباره اولین مواجهه خود با سیدالشهدا در کودکی گفت: پدر مرحومم می‌گفت اگر آقا سیدالشهدا(ع) نبود خیلی از ما حیران بودیم. با افتخار می‌گویم که بچه جنوب شهر بودم و هستم. آنجا در حالت غم یا شادی که بودیم کارهایمان همیشه با یا علی گفتن یا مدد گرفتن از اهل بیت آمیخته بود و هنوز هم هست. آشنایی من از آن زمان آغاز شد. به بهانه اینکه حسینیه و هیئت درست کنیم چهار تا چادر را به هم می‌بستیم و از همان طفولیت در پیاده‌روهای جنوب شهر تکیه کوچکی برای خودمان فراهم می‌کردیم. از همان دیرباز در همان هیئات این اتفاق می‌افتاد که تقسیم وظایف می‌کردیم و حتی کفش دار هم داشتیم. با اینکه مرسوم نبود و با دمپایی به کوچه می‌آمدیم و کلی کیف می‌کردیم. من که به گفته پدر و مادرم بچه شلوغ و آتش پاره‌ای بودم و سامان نداشتم، انگار در ماه محرم و صفر در فضا و جو دیگری بودم.

وی درپاسخ به این سوال که اگر بگویند قرار است یکی از واقعی‌ترین نقش‌های زندگی‌ات را از بین نقش‌های صحرای کربلا انتخاب کنی، چه شخصیتی را انتخاب می‌کنی، بیان کرد: عجیب است در این هفته متنی به من پیشنهاد شد و لطفی که ارباب به من داشت باعث افتخارم است. در حال خواندن هستم و با نظر خودشان ان شاءالله در این دو سه هفته تحقق پیدا می‌کند و ضبط می‌شود. نقشی داشت که خیلی دوستش داشتم و هیچ وقت اینطور نمی‌رفتم برای نقشی اصرار کنم. اما در این حیطه برای این کار و سناریو چندین بار گفتم آقا از من زشت‌تر و روسیاه‌تر دارید؟ نقش شمر را بدهید من بازی کنم. اما نشد و نقش یک نصرانی را دارم. هرچه خودشان رقم بزنند ما باید بگوییم سمعاً و طاعتا.

بازیگر سریال «پوست شیر» تاکید کرد: شکر خدا قسمتم شد و به کربلا رفته‌ام. وقتی به کربلا رفتم حیران بودم. اگر عنایت خودشان نباشد آدم همانجا دق می‌کند. ولی اینقدر تسلا می‌دهند که انگار قلوب در دست خودشان است. وگرنه وادی است که فقط حیرانی و شیدایی به کمک تو می‌آید. غیرقابل توصیف است. اینقدر خوب است که نمی دانی چه بگویی.

وی همچنین در ادامه درباره تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات اظهار کرد: الان که این اتفاق افتاده و به لطف اهل بیت و سیدالشهدا نمود پیدا کرده باید گفت به قول بزرگی ان شاءالله کل جهان حسینیه سیدالشهدا شود. همه یک جور وابستگی خاصی به وی دارند. به قول دوستی ان شاءالله خدا نکند به عشقش مبتلا شوی بعد می‌بینی چه اتفاقی می‌افتد.

وی تصریح کرد: از این تلاش‌ها برای بازسازی عتبات و تغییراتی که اتفاق افتاده است، تعجب نمی.کنم. غبطه می‌خورم که ای کاش من هم توان داشتم و می‌توانستم در این تجلی، بارز شدن، بولد شدن یا هر اسمی که برایش می‌گذارید شریک می‌شدم. آدم کیف می‌کند.

استادی در پاسخ به اینکه تا به حال شده اهل بیت را صدا بزنی و حاجت بگیری، تصریح کرد: باید می‌پرسیدید تا حالا شده صدا بزنی و جواب نگرفته باشی؟! بدون اینکه بخواهم به کلیشه رجوع کنم باید بگویم واقعا نشده است که صدا بزنم و جواب نگیرم. اینکه بگویم به لطف آنها این را دارم و آن را دارم کوچکشان کرده ام. اگر هستم به عشق آنهاست و خدا نکند این موهبت و عشق را از من بگیرند. خدا نکند که بگویند وی از ما نیست.

بازیگر فیلم «لاتاری» درباره اهانت برخی به قرآن گفت: این کار ناشی از غفلت آنهاست، حداقلش این است. یا اینکه هنوز نشئه محبت و عشق نشده اند. باید آرزو کرد مبتلا شوند، بچشند و بدانند. ببینند در دنیایی زندگی می‌کنیم که هیچ کجا خبری نیست. جایی در کتابی خواندم بعد از واقعه بزرگ برخی از وحوش و حیوانات گفتند ما روی دیدن نداریم. بعد از این واقعه عظیم نمی خواهیم ببینیم.

وی در پاسخ به مجری برنامه که از وی خواست تجسم کند سیدالشهدا پشت وی ایستاده، دست روی شانه ات می‌گذارد و می‌گوید علیرضا از تو راضی هستم، ممنونم که دوست داشتی نقش شمر من را بازی کنی، چه حالی می‌شوی، اظهار کرد: اگر این اتفاق برای من بیفتد جزسکوت چیزی ندارم. دوست دارم آن زمان واقعا جان به جان آفرین تسلیم کنم. دیگر چیزی در این دنیا برایم ارزش ندارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان بعد از لمس پرچم گنبد حرم سیدالشهدا خاطرنشان کرد: قدر سلامتی و صحت خودمان را نمی‌دانیم. جایی بودم و غوغایی بود. در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بیماران زیادی هستند. به نظرم هیچ چیزی غیر از باور و توسل به اهل بیت به آنها نمی تواند کمک کند. هیچ چیزی نمی خواهم به جز اینکه حاجت تمام دردمندان روا شود. تمام کسانی که در خانه یا بیمارستان‌ها در بستر بیماری هستند شفا پیدا کنند. آنها دل شکسته و گرفتار هستند. آنها باید ما را دعا کنند. حالا که دل‌هایشان شکسته و هیچ امیدی جز صاحب این پرچم ندارند ان شاءالله ما را هم دعا می‌کنند.

منبع: فارس

509456