جزئیات بازداشت مهدی یراحی ؛ من کاری برایش نمی‌توانم بکنم

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: یراحی خودش به‌ سمتی رفت که از یک جایی به بعد نخواست تعامل کند.
تصویر جزئیات بازداشت مهدی یراحی ؛ من کاری برایش نمی‌توانم بکنم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود سالاری درباره حضور برخی از اهالی هنر در آشوب‌های سال گذشته، توضیح داد: پارسال در همین اغتشاشات ۱۰ درصد هنرمندان هم به میدان نیامدند. ممکن است چهره‌هایی آمدند که سروصدا داشت اما تعداد اینها به ۵۰۰ نفر نمی‌رسید. این طرف هم چهره‌های مشهور زیادی داشتیم که به میدان نیامدند و توهین شنیدند. می‌خواهم بگویم از طریق گفت‌وگو، ارتباط، پیغام‌دادن، برگزاری نشست کار انجام شد. در طبقه بالای تالار وحدت تعدادی از هنرمندان دعوت شدند و در نشستی برای آنها توضیح داده شد که چه اتفاقی دارد می‌افتد و از آنها خواستیم مراقبت کنند و جلو ‌انداخته نشوند. درواقع آگاهی‌بخشی شد.

خود من و مدیران کل با بعضی تلفنی و با بعضی حضوری در این مورد صحبت کردیم. همچنین دعوت‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها و نمایش فیلم توسط نهادهای امنیتی داشتیم و هنرمندان را توجیه کردیم.

بعضی از دوستان هنرمند ما یا اصولاً این حرف‌های ما را نمی‌پذیرفتند یا کار به سمتی می‌رفت که نهاد قضایی وارد می‌شد. در این حالت دوم قاضی کار خودش را می‌کند و دیگر به حرف من گوش نمی‌دهد.

برای آقای یراحی نهاد قضائی حکم داده که دستگیر شود، ولی در طول این مدت ما با بسیاری از هنرمندان و به‌ ویژه خواننده‌ها و تهیه‌کنندگان اینها در ارتباط بودیم.

در همین ساختمان ما جلسه‌ای با تمام تهیه‌کنندگان موسیقی گذاشتیم و به آنها توضیح دادیم که از خواننده‌ها مراقبت کنید تا جوگیر نشوند و اتفاقی برایشان نیفتد. در آن جریان تعدادی هم گرفتار شدند. برای خیلی از آنها خود ما پا درمیانی کرده و خواهش کردیم. همین الان سجاد افشاریان در تئاترشهر اجرا دارد. خیلی از خواننده‌هایی که می‌گفتند ما دیگر روی صحنه نمی‌آییم، بعد از عید دیدیم که آمدند و اجرا کردند.

درباره بازداشت مهدی یراحی ؛ تصمیم را نهاد قضائی برای او گرفته است. ما می‌توانیم برویم گفت‌وگو کنیم اما وقتی کسی نمی‌خواهد حرفی را بپذیرد، من کاری برایش نمی‌توانم بکنم. اولین گام این است که طرف خودش بخواهد که اتفاقی برایش بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین

509392