دونالد ترامپ: من بی‌گناهم!

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اتهامات علیه خود در پرونده انتخاباتی سال ۲۰۲۰ را رد کرد.
تصویر دونالد ترامپ: من بی‌گناهم!

به گزارش سایت خبری پرسون، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه اتهامات علیه خود در پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا را رد کرد.

دوشنبه هفته گذشته هیأت منصفه دادگاه شهر فولتون در ایالت جورجیا آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به «عدم تمکین در برابر قانون» و «تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰» متهم و تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) را ضرب‌الاجلی برای معرفی او به دادگاه تعیین کرد.

هفته گذشته دادستان فانی ویلیس از شهر فولتون در ایالت جورجیا از پرونده و کیفرخواست جدیدی علیه دونالد ترامپ پرده برداشت. این اتهامات شامل «توطئه برای تغییر نتایج انتخابات، پیمان شکنی، نقض سوگند یاد شده و عدم تمکین در برابر قانون» است.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

علاوه بر دونالد ترامپ، ۱۸ مقام دیگر از جمله «مارک میدوز» رئیس دفتر کاخ سفید در زمان ترامپ و بسیاری از وکلای فعلی و سابق مانند «رودی جولیانی» که زمانی از مدافعان سابق ترامپ بود، متهم هستند. همه این افراد لیست بلند بالا به «بی‌اعتبار کردن پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» متهم هستند.

دونالد ترامپ در واکنش به حکم کیفرخواست و معرفی‌ خود به دادگاه جورجیا گفت، «پرونده‌سازی همچنان ادامه دارد!».

منبع: ایسنا

508913