عدم دستکاری نمونه‌های دوپینگ با کیت‌های جدید

با کیت‌های جدید خریداری شده امکان دستکاری نمونه‌های دوپینگ وجود نخواهد داشت.
تصویر عدم دستکاری نمونه‌های دوپینگ با کیت‌های جدید

به گزارش سایت خبری پرسون، از این پس تمامی ماموریت‌های کنترل دوپینگ ملی و بین المللی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با استفاده از کیت های جدید ایران نادو انجام خواهد شد.

کیت های کنترل دوپینگ مورد استفاده سازمان های مبارزه با دوپینگ الزاما باید از شرکت های مورد تایید وادا خریداری شود که در دنیا تنها توسط 4 شرکت بین المللی تولید می شود.

مشخصه اصلی این کیت ها حفظ امنیت نمونه ورزشکار است به نحوی که پس از بسته شدن نمونه توسط شخص ورزشکار به هیچ عنوان امکان باز کردن آنها بدون بجا گذاشتن شواهد آشکار آسیب ممکن نیست، در اصطلاح Tamper evident بوده، هر گونه دستکاری شدن نمونه مشخص خواهد بود. از این رو ورزشکاران مطمئن خواهند بود که به هیچ وجه امکان دستکاری نمونه آنها وجود ندارد.

نمونه بسته و Sealed شده به آزمایشگاه های دارای تاییدیه وادا ارسال شده با رعایت استانداردهای سخت گیرانه آژانس بررسی شده سپس باز شده، آنالیز خواهد شد.

نمونه ای که شواهد دستکاری یا آسیب را دارا باشد فاقد اعتبار قلمداد شده و قابل ارزیابی نخواهد بود. بررسی سلامت نمونه ها در آزمایشگاه انجام شده هر مورد مشکوک یا خارج از استاندارد تحت عنوان Nonconformity به وادا و نادو گزارش می‌شود.

منبع: فارس

508741