بی‌حرمتی به قرآن کریم در دانمارک ممنوع خواهد شد

وزیر دادگستری دانمارک با استناد به نگرانی نسبت امنیت ملی، لایحه‌ای را با هدف پایان دادن به بی‌حرمتی‌های تحریک‌آمیز اعلام خواهد کرد.
تصویر بی‌حرمتی به قرآن کریم در دانمارک ممنوع خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، وبگاه خبرگزاری المانیتور در گزارشی مدعی شده است که دولت دانمارک به دنبال معرفی لایحه‌ای به مجلس خود است تا از توهین به مقدسات جلوگیری کند. زیرا در ماه‌های اخیر، چندین نسخه از قرآن توسط معترضان راست افراطی و تحریک‌کنندگان اسلام‌هراس در دانمارک و سوئد در نزدیکی سفارت کشورهای مسلمان سوزانده شده است.

در ماه ژانویه، راسموس پالودان، فعال راست افراطی دانمارکی-سوئدی، نسخه‌هایی از قرآن را در کپنهاگ و استکهلم، از جمله خارج از سفارتخانه‌های ترکیه در هر شهر سوزاند. در ماه ژوئن، سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی، یک نسخه از قرآن کریم را در بیرون مسجد استکهلم سوزاند. گروه راست افراطی و ضد اسلام «میهن پرستان دانمارکی» نیز در ماه ژوئیه کتاب مقدس مسلمان را در خارج از سفارتخانه‌های ترکیه و مصر در کپنهاگ به آتش کشیدند.

ممنوعیت بی‌حرمتی به قرآن کریم در دانمارک

به گفته المانیتور دولت دانمارک روز جمعه اعلام کرد که پس از چندین حادثه که خشم در سراسر خاورمیانه را برانگیخته است، قانونی را برای ممنوعیت سوزاندن قرآن پیشنهاد خواهد کرد. لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک، به رادیو دانمارک گفت که این اقدام یک «سیگنال سیاسی مهم» به بقیه جهان ارسال می‌کند. براساس این قانون، سوزاندن قرآن عملی است که مجازات آن جریمه نقدی یا حداکثر دو سال زندان خواهد بود.

به گفته الجزیره، پتر هاملگارد، وزیر دادگستری دانمارک، توضیح داد که قانون پیشنهادی قرار است در ادامه مقرراتی نوشته شود که در حال حاضر هتک حرمت به پرچم کشورهای دیگر را ممنوع می‌کند. او گفت که این قانون دانمارک «رفتار نادرست با اشیاء با اهمیت مذهبی برای جوامع مذهبی» را ممنوع می‌کند.

این خبرگزاری در ادامه افزود که هوملگارد طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که موج اخیر هتک حرمت قرآن «تحریک‌های بی‌خردانه» با هدف ایجاد «اختلاف و نفرت» است و افزود که امنیت ملی «انگیزه» اصلی این ممنوعیت است. هنوز مشخص نیست که این پیشنهاد چه زمانی به پارلمان ۱۷۹ کرسی دانمارک ارائه خواهد شد.

منبع: ایمنا

508278