تولد نادرترین گونه زرافه در آمریکا

در باغ وحش برایتس در تنسی آمریکا یک زرافه بدون خال به دنیا آمده که به گفته کارشناسان، آن‌ها معتقدند این حیوان تنها زرافه تک رنگ در جهان است.
تصویر تولد نادرترین گونه زرافه در آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، باغ وحش برایتس، که در حدود ۸۰ مایلی شرق ناکسویل - واقع شده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارشناسان حیات وحش بر این باورند که او تنها زرافه تک رنگی است که در هر نقطه از این سیاره زندگی می‌کند.

زرافه‌ها دارای خال‌های مشبک قهوه‌ای و نارنجی هستند. به گفته بنیاد حفاظت از زرافه، آن‌ها بومی آفریقا هستند و در سال ۲۰۱۸ در فهرست در معرض خطر قرار گرفتند. دیوید برایت، مدیر باغ وحش گفته است که آخرین مشاهده زرافه بدون خال به سال ۱۹۷۲ در توکیو برمی گردد. در باغ وحش اوئنو متولد شد و توشیکو نام داشت.

کارشناسان نتوانسته اند توضیح دهند که چرا بچه زرافه چنین رنگی دارد. هدف از جلب توجه رسانه‌ای این زرافه آگاهی دادن به حفاظت از زرافه و چگونگی قرار گرفتن این گونه در آستانه انقراض است. به گفته مسئولین باغ وحش، پوشش بین المللی بچه زرافه بدون لکه یک کانون توجه بسیار مورد نیاز را در مورد حفاظت از زرافه ایجاد کرده است. جمعیت زرافه‌های وحشی تنها در سه دهه گذشته از بین رفته است.

به گفته مسئولان باغ وحش، در حال حاضر این بچه زرافه ۶ فوت قد دارد و تحت مراقبت مادرش است. باغ وحش همچنین یک مسابقه نامگذاری برای عموم برگزار می‌کند تا در آن شرکت کنند. آن‌ها یک نظرسنجی ارائه کرده اند که به طرفداران اجازه می‌دهد از بین چهار نام مختلف انتخاب کنند و بیشترین آرا به محبوب‌ترین نام می‌رسد. باغ وحش برایتس می‌گوید که این نام‌ها همگی نشانه زبان سواحیلی است، زبانی که در شرق آفریقا صحبت می‌شود، جایی که زرافه‌های مشبک مانند این گوساله اصالتا بومی آن منطقه هستند.

منبع: فرارو

507971