صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری ایران به مالزی

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کشور مالزی است که خوشبختانه حجم تجارت با این کشور در سال‌های گذشته هم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
تصویر صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری ایران به مالزی

به گزارش سایت خبری پرسون،کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: رویکرد جدید این سازمان برای تنوع بخشی به صادرات به کشور‌های شرق آسیا بخصوص مالزی است.

او گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات ما به کشور مالزی است که خوشبختانه حجم تجارت با این کشور در سال‌های گذشته هم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از مزایای نسبی کشور مالزی دسترسی این کشور به بازاری با جمعیتی بیش از دو میلیارد نفر در این منطقه است. شرق آسیا یکی از بزرگترین نواحی است که دارای بالاترین نرخ رشد اقتصادی در دنیا بوده که این ظرفیت بسیار مناسبی برای حضور بیشتر ایران در این نقطه جهان است.

همچنین دلیری از رشد شرکت‌های دانش بنیان کشور در شرکت‌های مالزی خبر داد.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات ایران به مالزی نیز در بازه زمانی به ۱۷.۲ میلیون دلار رسید که این میزان در سال گذشته بیش از ۸۹ میلیون رینگیت بوده است.

دلیری گفت: گسترش روابط با کشور‌های شرقی ازجمله اهداف راهبردی سیاست خارجی کشور است به طوری که حضور در این نقطه از جهان می‌تواند منافع کشور را بیش از پیش تامین کند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده تجارت ایران و مالزی در بازده زمانی ۳ الی ۴ ساله به رقم ۲ میلیارد دلار می‌رسد که این می‌تواند رشد اقتصادی میان دو کشور را افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

507808