رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان/ تهران و سواحل خزر بارانی و خنک می‌شوند

سازمان هواشناسی در آخرین‌ پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی، از افزایش ابر، رعد و برق، رگبار باران، وزش باد شدید و کاهش و افزایش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.
تصویر رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان/ تهران و سواحل خزر بارانی و خنک می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور براساس ‌تحلیل ‌آخرین ‌نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی اعلام کرد ‌بعدازظهر امروز (شنبه) در مناطقی‌ از آذربایجان غربی‌، کردستان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان، جنوب‌ فارس‌ و ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی ابرناکی‌، رگبار پراکنده و وزش‌باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

در نوار شرقی‌ کشور نیز وزش‌ باد تداوم خواهد داشت‌ و در سایر مناطق‌ جوی آرام و پایدار مستقر است.

امروز در شمال غرب‌ و به تدریج‌ بعدازظهر در گیلان و مازندران و در ارتفاعات‌ البرز و زاگرس‌ مرکزی ابرناکی‌، رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود. ساعات‌ بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در استان‌های قزوین‌، البرز و تهران نیز افزایش‌ ابر و وزش‌ باد شدید موقتی‌، همچنین‌ در غرب‌ هرمزگان و جنوب‌ فارس رشد ابرهای همرفتی‌ و رگبار و رعد و برق‌ موقتی‌ دور از انتظار نیست‌.

یکشنبه‌ ـ علاوه بر شمال غرب‌ ـ در کل‌ سواحل‌ دریای خزر، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی بارش‌ و کاهش‌ دمای موقتی‌ رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در مازندران و ارتفاعات‌ البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی پایدار مستقر خواهد بود.

همچنین‌، طی‌ روزهای دوشنبه‌ و سه‌شنبه‌ در نوار شرقی‌ کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق‌ خراسان جنوبی‌ وزش‌ باد افزایش‌ می‌یابد و در نیمه‌ غربی‌ کشور روند افزایش‌ دما حاکم‌ می‌شود.

507345