کنکوری‌ها در این روز منتظر اعلام کارنامه نهایی باشند

کارنامه نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ فردا در سامانه جامع آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.
تصویر کنکوری‌ها در این روز منتظر اعلام کارنامه نهایی باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، فردا جمعه ۲۷ مرداد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

امسال دیگر زیرگروه وجود ندارد و داوطلبان فقط یک رتبه در کارنامه خود می‌بینند و تنها کسانی که دارای سهمیه هستند، رتبه در سهمیه را مشاهده می‌کنند و ۶۰ درصد نمره آزمون و ۴۰ درصد نمره سوابق تحصیلی به صورت قطعی در رتبه داوطلبان تاثیر دارد. البته در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی وضعیت متفاوت است و سهم سوابق تحصیلی ۲۶ درصد و سهم کنکور ۷۴ درصد است.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ جمعه، ۲۰ مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. البته اعلام نتایج در دو مرحله است که نتایج مرحله اول که اعلام شد شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره‌ کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم(ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع‌رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌ کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج شده و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

دفترچه انتخاب رشته و راهنمای انتخاب رشته تا روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ منتشر می‌شود و فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ نیز از ۳۱ مرداد ماه آغاز می‌شود و این فرصت تا چهارم شهریور ادامه دارد.

منبع: ایسنا

507286