رگبار باران و رعد برق در بعضی استان‌ها از امروز تا شنبه

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
تصویر رگبار باران و رعد برق در بعضی استان‌ها از امروز تا شنبه

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ هرمزگان، جنوب‌ کرمان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود.

جمعه‌ در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در شمال غرب‌ رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

شنبه‌ در مناطقی‌ از شمال غرب‌ و برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در غرب‌، غرب‌ سواحل‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ البرز مرکزی، یکشنبه‌ علاوه بر مناطق‌ فوق‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در خراسان شمالی‌ و ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ و دوشنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

از امروز تا شنبه‌ در نوار شرقی‌ به ویژه منطقه‌ زابل‌ و یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از مرکز و برخی‌مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد با احتمال خیزش‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در نوار شرقی‌ کشور به ویژه در منطقه‌ زابل‌ وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ و کاهش‌ کیفیت‌ هوا انتظار می‌رود.

طی‌ روز شنبه‌، با افزایش‌ سرعت‌ وزش‌ باد و تشکیل‌ توده گرد و خاک‌ روی کشور عراق‌، انتقال گرد و خاک‌ به‌ جنوب‌ غرب‌ و مناطق‌ مرزی غرب‌ کشور دور از انتظار نخواهد بود.

امروز خلیج‌ فارس‌ و دریای عمان به ویژه مناطق‌ شرقی‌ دریا و از جمعه‌ تا دوشنبه‌ شرق‌ دریای عمان مواج‌ خواهد بود.

507242