فرمانده سپاه فجر استان فارس

دستگیری 10 تروریست حادثه حرم حضرت شاهچراغ(ع)

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در حادثه تلخ و ناگوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که منجر به شهات و زخمی شدن هموطنانمان گردید، از سوی سربازان گمنام امام زمان و سپاه فجر 10 تروریست دستگیر شدند.
تصویر دستگیری 10 تروریست حادثه حرم حضرت شاهچراغ(ع)

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، فرمانده سپاه فچر استان فارس گفت: در حادثه ترورستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در ۲۲ مرداد ساعت ۱۹ منجر به مصدوم شدن ۸ نفر و از این تعداد ۶ زخمی عمیق و یکی از خادمان و دیگری محافظان مستقر در حرم مطهر به فیض شهادت دست یافتند.

سردار یدالله بوعلی امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه اظهار د اشت: هر رویداید و اتفاقی به ویژه حادثه دلخراش حرم مطهر احمدین موسی(ع) نیاز به اطلاع رسانی صحیح و به موقع دارد و در این راستا خبرنگاران به ویژه صدا و سیما در صحنه حضور داشته و خبر حادثه را به موقع به سراسر جهان منعکس کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد:یکی از تروریست‌ها ۱ ماه در شیراز مستقر بود و در هنگام عملیات ناجوانمردانه با پوشش‌ ابتدا قبل از ورود به باب المهدی اقدام به تیراندازی کرده و در این راستا و یکی از زائران خانم را زخمی و با حمل کوله پشتی حامل بشکه ۱۰۵ لیتری بنزین قصد آتش زدن حرم و کشتن تعداد زیادی از زائران که در حال زیارت بودند را به آتش به کشند.

سردار بوعلی بیان داشت: با شنیدن صدای شلیک یکی از نیروهای خدماتی بسیجی که با اقدامی شجاعانه با تروریست درگیر و موقق به گرفتن اسلحه وی شده و سپس تعداد دیگر از محافظان وارد عمل شده و تروریست را دستگیر می کند.

مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس در ادامه این آیین اضافه کرد: امنیت روانی در کنار مدافعان امیت حرکت مذبوحانه تروریست را خنثی می کند.

احمد پهلوانیان اظهار داشت: حضور به هنگام رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در انعکاس ماجرای تلخ حرم حضرت شاهچراغ(ع) نشان از اهمیت رسانه در انعکاس خبر به اطلاع مردم شهید پرور و ولایت مدار ایران اسلامی است.

شهردار شیراز در این آیین ضمن آرزوی سلامتی برای مصدومان حادثه تلخ و ناگوار افزود: در عصر انفجار اطلاعات مردم تشنه اطلاعات صحیح هستند و در این مورد رسانه‌های استان در انعکاس خبر موفق عمل کرده است.

محمد حسن اسدی ابراز داشت: نیروی انتظامی با ۱۵۰ وظیفه و شهرداری با ۳۵۵ تعهد هرگز تعطیلی نداشته و همواره ارتباط خود را با شهروندان در ارائه خدمات شهری و عمرانی حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس نیز در این آیین بیان داشت: تقوا، خدا محوری، صداقت و درستی باید سرلوحه مسئولان به ویژه اصحاب رسانه در انعکاس خبر قرار گیرد.

حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری راه مقابله با دشمنان داخلی و خارجی به ویژه رسانه‌های معاند توجه به جهاد تبییین است و در این مورد پرچمدار و خبر رسانان حادثه کربلا امام حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت سجاد(ع) هستند و باید برای رسیدن به واقعیت راه و اسوه های حق و حقیت امامان را دنبال کنیم.

507020