مختومه اعلام شدن نهایی پرونده حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

یک رسانه سعودی گزارش داد که دیوان عالی عربستان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را به صورت نهایی مختومه اعلام کرد.
تصویر مختومه اعلام شدن نهایی پرونده حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت بن لادن در پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در سال 2015 میلادی به پرداخت غرامت 5.3 میلیون دلاری جریمه شد و 8 نفر هم به حبس محکوم شدند.

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از یک منبع نوشت: دیوان عالی عربستان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را به صورت نهایی مختومه اعلام کرد.

به گفته این منبع، مختومه اعلام شدن نهایی این پرونده پس از تایید احکام دادگاه استیناف مکه مکرمه مبنی بر محکومیت شرکت بن لادن به نقض قوانین ایمنی و وسایل حفاظتی که می بایست در پروژه ها رعایت شود، صورت گرفت.

گروه بن لادن که مسئولیت پروژه توسعه مطاف مسجدالحرام را برعهده داشت، به سهل انگاری و کوتاهی در این پرونده محکوم شد.

منبع سعودی گفت مسئولان ایمنی پروژه و مدیران پروژه توسعه مطاف در مسجدالحرام نیز به دلیل عدم رعایت جوانب احتیاط لازم در این زمینه محکوم و به پرداخت غرامت 20 میلیون ریال عربستان (5.3 میلیون دلار) جریمه شدند.

این منبع همچنین اعلام کرد 8 نفر از مدیران و رؤسای بخش ها، مجریان و مهندسان به 3 سال حبس و جریمه محکوم شدند.

بر اساس گزارش میدل ایست نیوز،در خلال پروژه توسعه مسجدالحرام در 11 سپتامبر 2015 یک دستگاه جرثقیل در محوطهٔ مسجدالحرام سقوط کرد که سبب جان باختن 107 نفر و جراحت 238 نفر شد.

اکثر جان‌باختگان از اتباع کشورهای هند، پاکستان، اندونزی و ایران بوده‌اند که در این میان 15 زخمی و 11 نفر از جان باختگان از زائران ایرانی بودند.

منبع: تسنیم

506924