نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور اعلام شد، یک مشاور خبره کلید طلایی موفقیت

زمان اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور، یکی از حساس ترین و پر استرس ترین زمان ها برای دانش آموزان است، بسیاری از آنها با دیدن نتایج اولیه دچار سردرگمی می شوند؛ اما بهتر است بدانید داشتن استرس و سردرگمی در چنین شرایطی طبیعی است؛ شما می توانید به کمک یک مشاور خبره و حرفه ای بهترین تصمیم را بگیرید.
تصویر نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور اعلام شد، یک مشاور خبره کلید طلایی موفقیت

به گزارش سایت خبری پرسون، در این محتوا قصد داریم ابتدا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 را به شما ارائه دهیم، سپس راز موفقیت در انتخاب رشته کنکور را برای شما شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

چه افرادی مجاز به انتخاب رشته هستند؟

در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، اطلاعاتی درباره دانشگاه ها اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان و اینکه در کدام یک از این دانشگاه ها مجاز به انتخاب رشته هستید، درج شده است.

بعد از مشاهده آن، شما باید به سایت سنجش مراجعه کنید، فرم انتخاب رشته را به کمک دفترچه انتخاب رشته کنکور تکمیل کنید. سازمان سنجش برای انتخاب رشته یک بازه زمانی را در نظر میگیرد، بنابراین قبل از انتخاب رشته خوب است با افراد با تجربه مشورت کنید و درباره دانشگاه ها و رشته های مختلف تحقیق کنید، تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزان این است که آیا برای افرادی که در جلسه کنکور حضور نداشتند، مردودی رد می شود؟
افرادی که برای کنکور سراسری 1402 ثبت نام کردند اما در جلسه کنکور شرکت نکردند، برای آنها کارنامه صادر نمی شود، بنابراین مجاز به انتخاب رشته نیستند؛ اما می توانند در کنکور سال بعد شرکت کنند.

زمان اعلام نتایج کنکور 1402

نتایج آزمون سراسری 1402، جمعه 20 مرداد ماه 1402 در سایت سنجش منتشر شد؛ داوطلبان هم اکنون می توانند به سایت سنجش مراجعه کنند و نتایج اولیه خود را مشاهده کنند؛ بهتر است بدانید نتایج درصد و تراز اعلام شده است و در روزهای آینده رتبه و تراز کلی داوطلبین اعلام خواهد شد.

همانطور که گفتیم سازمان سنجش یک بازه زمانی برای انتخاب رشته کنکور برای شما داوطلبین در نظر میگیرد؛ بنابراین در این مدت بهتر است به خوبی تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید، اگر نمیدانید چه رشته ای برای شما و آینده شما مناسب است، اگر نمیدانید اولویت بندی انتخاب رشته های شما چگونه باشد، اگر از ظرفیت دانشگاه ها اطلاعی ندارید و… تیم حرفه ای الف مشاور همراه شما است؛ برای دریافت مشاوره انتخاب رشته، به سایت الف مشاور مراجعه کنید.

مراحل مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور

  1. به نشانی وب سایت www.sanjesh.org مراجعه کنید
  2. از منوی سمت راست، بر روی آزمون سراسری کلیک کنید
  3. در صورت مشاهده لینک " مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری"، بر روی آن کلیک کنید
  4. اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، شماره پرونده و… را وارد کنید
  5. در این مرحله کارنامه اولیه به شما نشان داده خواهد شد.

مشاور خبره، کلید طلایی موفقیت در انتخاب رشته کنکور

یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از داوطلبان کنکور در زمان انتخاب رشته انجام می دهند، مشورت با بزرگان و افرادی است که در زمینه انتخاب رشته هیچ تخصصی ندارند و صرفا براساس تجربیات گذشته خود شما را راهنمایی میکنند؛ بهتر است بدانید قوانین دانشگاه ها، ظرفیت، آینده شغلی بسیاری از رشته ها از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است، بنابراین شما نمی توانید تنها با تکیه بر نظرات بزرگان برای خود انتخاب رشته انجام دهید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این روزها رتبه برترهای کنکور سال های پیش، به داوطلبان مشاوره می دهند و از این راه کسب درآمد میکنند؛ نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای موفق شدن در انتخاب رشته و انتخاب درست، روش ها و مسیرهای متفاوتی وجود دارد، ممکن است یک نفر با یک روش و اولویت بندی رشته ها در آینده آدم موفقی شود و شخص دیگری همان روش و مسیر را طی کند و آینده خود را نابود کند.

بیشتر رتبه برترها براساس تجربه خود به شما مشاوره می دهند و شما را در زمینه انتخاب رشته راهنمایی میکنند که ممکن است برای خیلی از افراد کارساز نباشد و نتیجه ای که باید را نگیرند؛ بنابراین اولین قدم که بسیار مهم است، این است که افرادی که قصد دارید از آنها راهنمایی دریافت کنید را با دقت و حساسیت بالا انتخاب کنید.

مطمئن ترین راه برای اینکه انتخاب رشته موفقی داشته باشید، شرکت در جلسات مشاوره انتخاب رشته در موسسات معتبر است؛ مشاوران کنکور به دلیل این در این زمینه تخصص و اطلاعات فراوان دارند و از تست های روانشناسی برای تحلیل شخصیت و استعدادیابی و علایق شما استفاده میکنند، می توانند به خوبی شما را در زمینه انتخاب رشته یاری دهند و مسیر موفقیت را برای شما هموار سازند.

✔ آکادمی مشاوره کنکور الف مشاور، دارای یک تیم حرفه ای از مشاوران متخصص در زمینه کنکور است؛ هر یک از مشاوران الف مشاور دارای اطلاعات کامل درباره رشته ها و آینده شغلی آنها و ظرفیت دانشگاه ها هستند و با تحلیل شخصیت و استعدادهای شما به شما کمک میکنند بهترین رشته ها را انتخاب و اولویت بندی کنید.

ویژگی های یک مشاور انتخاب رشته کنکور حرفه ای

بهتر است بدانید، مشاوران کنکور غیر حرفه ای نیز در بسیاری از موسسات کنکوری نامعتبر مشغول به کار هستند؛ بنابراین بهتر است در انتخاب مشاور کنکور دقت کافی به خرج دهید؛ در ادامه مهمترین ویژگی هایی که یک مشاور حرفه ای و کاربلد باید داشته باشد را برای شما شرح می دهیم:

  • داشتن تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور: برای مشاوران، این یک امتیاز است اما خوب است بدانید بسیاری از برترین مشاوران کنکور، تحصیلاتشان مرتبط با شغلشان نیست.
  • داشتن رزومه: معمولا مشاوران با تجربه و حرفه ای دارای رزومه های درخشانی هستند و کارنامه های افراد رتبه برتر را در رزومه خود ثبت کرده اند.
  • داشتن دانش و تسلط کافی بر قوانین دانشگاه ها و آینده شغلی رشته ها: یکی از بزرگترین سوالات داوطلبان کنکور هنگام انتخاب رشته این است که کدام رشته آینده شغلی بهتری دارد و قوانین هر یک از دانشگاه ها به چه صورت است؛ مشاور حرفه ای باید به خوبی از این اطلاعات آگاه باشد.
  • دارای دانش و ابزارهای شخصیت شناسی و استعدادیابی: مشاوری می تواند شما را به مسیر درستی راهنمایی کند که بتواند شخصیت شما را بشناسد، استعدادهای شما را ارزیابی کند تا بتواند بهترین انتخاب را به شما ارائه دهد.

به طور کلی رتبه کنکور به تنهایی آینده شما را مشخص نمی کند، بلکه انتخاب رشته درست است که آینده شما را تعیین میکند؛ بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم این مرحله را جدی بگیرید ساده از آن نگذرید و از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید؛ تیم آکادمی مشاوره کنکور الف مشاور نیز همراه شما است و می تواند به خوبی شما را در این مرحله حساس یاری دهد؛ برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور و مشاوره تحصیلی رایگان به آدرس وب سایت www.alefmoshaver.com مراجعه کنید.

در این مقاله ابتدا زمان اعلام نتایج و شیوه مشاهده نتایج را برای شما شرح دادیم و شما را از اهمیت دریافت مشاوره انتخاب رشته آگاه کردیم و ویژگی های یک مشاور کنکور حرفه ای را برای شما شرح دادیم؛ از اینکه با ما تا انتهای این محتوا همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

506814