۳۶۵ فرد قربانی توییتر، ۸۷۰ هزار دلار دود شد !

محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو، یک سیستم تشخیص کلاهبرداری خودکار به نام Giveaway Scam Hunter ایجاد کرده‌اند که 95111 کلاهبرداری ایجاد‌شده از 87617 حساب کاربری در X (که قبلا به نام توییتر شناخته می‌شد) بین ژوئن 2022 تا ژوئن 2023 را شناسایی کرده است.
تصویر ۳۶۵ فرد قربانی توییتر، ۸۷۰ هزار دلار دود شد !

به گزارش سایت خبری پرسون، این مطالعه نشان داد که بیش از 365 فرد، قربانی کلاهبرداری‌ از طریق این حساب‌ها شده‌اند. این کلاهبرداری‌ها منجر به زیان مالی تخمینی 870 هزار دلار برای قربانیان شد. کلاهبرداران مذکور با قول دادن به کاربران برای دریافت ارزهای دیجیتال رایگان در ازای یک سپرده کوچک عمل می‌کردند.

این تحقیق همچنین نشان داد با وجود تلاش‌های محققان، تقریباً 44 درصد از حساب‌های کلاهبرداری‌ مورد استفاده در این کلاهبرداری‌ها، فعال باقی مانده‌اند.

محققان بر لزوم اقدامات فوری برای جلوگیری از گسترش کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی و محافظت از کاربران در برابر فعالیت‌های کلاهبرداری تاکید کردند.

این مطالعه استراتژی‌ها و رفتارهای کلاهبرداران را در پلتفرم‌هایی مانند X روشن می‌کند و اهمیت آموزش کاربران و امنیت پلت‌فرم‌ها را برای مبارزه موثر با چنین کلاهبرداری‌هایی برجسته می‌کند. نتایج تحقیق و اطلاعات مربوط به حساب‌های درگیر به X گزارش شد تا اقدامات لازم را در برابر کلاهبرداران انجام دهد.

منبع: رمزارز نیوز

506701