نمایشگاه «خال و خط شکسته» با نمایش آثار خوشنویسی استاد سیدعلی فخاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود

این نمایشگاه در روز جمعه 20 مرداد ماه در گالری 1 فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود.
تصویر نمایشگاه «خال و خط شکسته» با نمایش آثار خوشنویسی استاد سیدعلی فخاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نمایشگاه 80 اثر خوشنویسی شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است که اکثر آثار از کاغذهای قدیمی، زرافشان منقوش به طلا و تذهیب با طلا و تعدادی از آثار هم بر روی کاغذهای آهار مهره و کاغذهای ابرو باد دست ساز با رنگ گیاهی می‌باشد.

آقای سیدعلی فخاری متولد 1343، شهر قزوین می‎باشد، وی فعالیت هنری خود را سال 1360 آغاز کرده‎ است و از سال 1370 مدرس انجمن خوشنویسان ایران و قزوین در خدمت اساتیدی چون استاد محصص مستشاری و استاد غلامحسین امیرخانی در رشته تخصصی شکسته نستعلیق فعالیت نموده است. وی بیش از 50 نمایشگاه انفرادی و داور چندین دوره جشنواره کشوری و بین‎ المللی در کارنامه کاری خود دارند.

هدف این هنرمند از برگزاری چنین نمایشگاهی نشان دادن توانمندی هنر خوشنویسی در عرصه فرهنگ هنر و تأثیر بسزای آن در جامعه کنونی و یادآوری تاریخ و تمدن این هنر در جوامع بین ‎الملل و حتی در ایران می‎باشد. وی معتقد است جوانان باید بدانند که این هنر ریشه عمیقی در فرهنگ،ادب و عرفان ما در ادبیات دارد، همچنین تأثیرگذاری آن برای حفظ ارزش‎ها که ما باید به هنر اصیل خودمان همچنان پایبند باشیم.

این نمایشگاه تا 29 مرداد ماه و در روزهای عادی از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان است.

506190