رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد؛

آغاز پذیرش دانشجو از هفته اول شهریور با تضمین اشتغال

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای مهرماه سال جاری از هفته اول شهریورماه با ۶۰۰۰ نفر دارای تضمین اشتغال آغاز می‌شود، گفت: طی هماهنگی و رایزنی با ۱۲۰ شرکت مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی، ۲۷ هزار ظرفیت تضمین اشتغال فراهم شد.
تصویر آغاز پذیرش دانشجو از هفته اول شهریور با تضمین اشتغال

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر حسین بلندی در دیدار با استاندار اردبیل، ضمن معرفی مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به اصل مهم تقاضامحوری در شکل گیری و فعالیت دانشگاه گفت: تدوین برنامه‌ درسی در این دانشگاه با همکاری خبرگان بازار از طریق شناسایی شغل و تجزیه و تحلیل آن آغاز و نیاز آموزشی طی فرآیند مشخص به برنامه درسی تبدیل می‌شود، پیوستگی ارتباط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با صنایع به گونه‌ای است که علاوه بر تدوین دوره، اجرای آن نیز در محل استقرار صنعت و با استفاده از تجهیزات و امکانات آن محقق می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی به نحوی است که این دانشگاه نه دانشگاهی در کنار صنعت بلکه این دانشگاه بخشی از صنعت محسوب می شود. در این دوره مدیریتی تلاش شد با طراحی الگوی جدید پذیرش، حلقه ارتباط با صنایع از طریق تعهد به تضمین اشتغال بخشی از ورودی های دانشگاه محکم‌تر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۲۹ فروردین سال جاری در ارتباط با ضرورت لحاظ آمایش سرزمین در ارایه آموزش‌ها و اهتمام جدی برای رفع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، یادآورشد: با سرلوحه قرار دادن فرمایشات ایشان تلاش کردیم ضمن انجام کامل آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی، در برنامه‌ها تسریع نماییم بنابراین طی هماهنگی و رایزنی با ۱۲۰ شرکت مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی، ۲۷ هزار ظرفیت تضمین اشتغال فراهم شد که از این تعداد ۶ هزار ظرفیت تضمین اشتغال برای پذیرش مهر ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

بلندی افزود: از بین این فرصت‌های شغلی تضمین شده بخشی از دانشجویان در حین تحصیل و بخشی نیز پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به طرح "آباد" نیز اشاره کرد و گفت: هدف این طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها با کمک صنعت است که طی آن دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت مهارتی در محل کار آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با استقبال صنایع فعال در آموزش‌های علمی‌کاربردی هم اکنون ۴۵ هزار ظرفیت برای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش عالی ایجاد شده که این میزان قابل ارتقاء به ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته نیز می‌باشد.

بلندی، از آمادگی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای راه‌اندازی خانه خلاق در استان اردبیل به عنوان پایلوت منطقه‌ به منظور تسهیل گر اشتغال و تایید مهارت در اعطای وام‌های اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و نیز تعامل با استانداری به منظور ایجاد مراکز جدید با هدف تضمین اشتغال خبر داد.

وی یادآورشد: کمک به ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، یک کار ملی، اعتقادی و باور دینی است که اقدامی جهادی می‌طلبد و امیدواریم باتوجه به تجارب موفق دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در حوزه توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار کار و ارتقای توان اشتغال‌پذیری جوانان، با همراهی بیشتر نهاهای متولی بتوانیم گام های موثرتری برداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اعلام کرد: ثبت‌نام جهت پذیرش در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در ۵ هزار و ۸۵۳ کد رشته محل در هفته اول شهریور ماه آغاز می‌شود که این کد رشته‌ها متناسب با اشتغال و پاسخگویی به نیاز بازار کار خواهد بود.

منبع: ایسنا

506182