متغیر شدن هوا در ۱۳ استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.
تصویر متغیر شدن هوا در ۱۳ استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) با گذر امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در ضمن، ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب کرمان نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف انتظار می‌رود و در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

پنجشنبه تا روز شنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر می‌شود که در نیمه غربی کشور موجب روند افزایش نسبی دما خواهد شد.

در ۵ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

506115