اعتراض معاون علمی رئیس‌جمهور به برخورد با برخی پلتفرم‌ها

پس از آنکه برخورد با برخی سکوها و پلتفرم‌های فضای مجازی در روزهای اخیر شدت گرفت و به لغو مجوز و تعلیق و پلمب دفتر اداری آنها منجر شد، معاون علمی رئیس‌جمهور از این تصمیمات انتقاد کرد.
تصویر اعتراض معاون علمی رئیس‌جمهور به برخورد با برخی پلتفرم‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب و کار است. از فعالین زیست بوم دعوت می‌کنیم با همدلی از مسیر رشد کسب و کارها حمایت کنیم.

معاون علمی رئیس‌جمهور در ادامه نوشت: سکو، کارخانه و ... نباید تعطیل شود. تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همینطور به اشتغال و امید و تولید آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: مدیران کسب و کارها برای اجرای قانون مسئولیت دارند و می‌بایست برای جلوگیری از تخلف در تعامل با تنظیم گران بخشی، اقدام کنند. اگر عضوی از مجموعه‌ای تخلفی کنند، مدیران آن‌ها باید تدبیر و در صورت لزوم برخورد کنند.

امروز (10 مرداد) همچنین سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که پرونده قضایی برای این سکوها تشکیل شده و دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم این مساله را دنبال خواهد کرد؛ اما تصریح کرد که پلمب یا توقیف‌هایی که در این زمینه صورت پذیرفته، بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و این قوه تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده است.

505497