«آن دیگری» ایرانی در فرانسه اکران شد

افتتاحیه اکران فیلم سینمایی «آن دیگری» به کارگردانی امیر توکلی در سینما الیزه فرانسه برگزار شد.

تصویر «آن دیگری» ایرانی در فرانسه اکران شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی فیلم «آن دیگری»، کارگردان این فیلم سینمایی در مراسم اکران آن در سینما الیزه فرانسه اظهار کرد: خیلی خوشحالم که افتتاحیه اکران فیلمم در سینما الیزه همراه با هنرمندان و مردم فرانسه برگزار می‌شود و امیدوارم که فیلم مورد استقبال قرار بگیرد.

امیر توکلی درباره موضوع «آن دیگری» بیان کرد: معتقدم که یک هنرمند باید آینه جامعه باشد. قشر خاموش (گروه مورد نظر فیلم) هم به خاطر ناآگاهی از شرایطی که دولت برای‌شان فراهم کرده و هم ناآگاهی جامعه و خانواده‌ها دچار عذاب و رنج زیادی می‌شوند؛ برای همین تصمیم گرفتم با ساختن فیلمی بدون قضاوت داستان خانواده‌ای که یکی از فرزندانش قصد تغییر جنسیت دارد را به نمایش بگذارم تا هم مردم، هم آن شخص و هم خانواده متوجه احساسات همدیگر شوند و درک متقابلی به‌وجود بیاید.

کارگردان «آن دیگری» گفت: امیدوارم این اثر بتواند روی حل خیلی از مشکلات این قشر و خانواده‌ها تاثیرگذار باشد تا از بسیاری از مسائل جلوگیری شود. این فیلم حتی اگر روی یک نفر تاثیر بگذارد، من کارم رو انجام دادم.

توکلی اظهار کرد: من سعی کردم که فرهنگ و سنت خانواده ایرانی و مسئولیت پذیر بودن یک فرد نسبت به خانواده را در یک فضای صمیمی به تصویر بکشم.

همچنین بهزاد فراهانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز درباره «آن دیگری» گفت: در این فیلم تقابل سنت و مدرنیته را می‌بینیم. فیلم خوش ریتمی است، کارگردان با جسارت و شجاعت به این موضوع نگاه کرده و تمام زوایای یک زندگی را به تصویر کشیده است.

در بخش دیگری از این مراسم محمد مختباز تهیه کننده «آن دیگری» نیز درباره اکران این فیلم ایرانی در فرانسه بیان کرد: هدف من و مصطفی سپهری حمایت از جوانان و هنر ایرانی است. ما می‌خواستیم یک کار قوی و خوب انجام دهیم که بعد از خواندن فیلمنامه تصمیم به ورود گرفتیم و خوشحالیم که فیلم در اروپا در حال اکران است.

مصطفی سپهری دیگر تهیه کننده «آن دیگری» نیز گفت: امیدواریم که در ادامه روی تولید فیلم‌های بیشتری کار کنیم. فیلمنامه و تجربه کار با امیر توکلی ما را ترغیب کرد که به این عرصه ورود پیدا کنیم و خوشحالیم از این اتفاق. افق بسیار خوبی برای فیلم‌های ایرانی می‌بینم و سعی می‌کنیم از پویایی هنر حمایت کنیم.

پخش فیلم سینمایی «آن دیگری» در فرانسه بر عهده یوآلیتی است.

آموری دی تارله (نویسند و منتقد)، بهزاد فراهانی (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون)، محمد مختباز و مصطفی سپهری (تهیه‌کنندگان فیلم) و جمعی از علاقه‌مندان به عرصه هنر و سینما در فرانسه و فعالان فرهنگی آلمان مهمانان مراسم افتتاحیه اکران «آن دیگری» در فرانسه بودند.

505325