باز هم چالش جدید برای تیم استقلال/ سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت

سازمان لیگ در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام کرد که سقف بودجه این باشگاه بالاتر از استاندارد تعیین‌شده است.
تصویر باز هم چالش جدید برای تیم استقلال/ سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، قوانین جدید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌ها را مجاب کرد تا برای لیگ بیست و سوم، سقف خاصی برای هزینه‌ها و قراردادهای خود رعایت کنند.

در این میان، به تمامی باشگاه‌ها اجازه داده شد تا تیم خود را با هزینه ۲۵۰ میلیاردی تشکیل دهند و در این میان به باشگاه‌های اول تا چهارم فصل قبل مجوز داده شد تا ۵۰ میلیارد دیگر به هزینه‌های خود اضافه کنند. البته تیم‌هایی که مجوز آسیایی دریافت کرده و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند نیز مبلغ بیشتری می‌توانند برای سقف بودجه در اختیار داشته باشند.

سازمان لیگ یک تبصره دیگر نیز برای باشگاه‌ها قائل شده و آن، اضافه شدن مبلغ حاصل از ترانسفر بازیکنان است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد ۵۰ درصد از درآمد حاصله از پنجره زمستانی گذشته و پنجره تابستانی کنونی را به سقف بودجه خود اضافه کنند.

در این شرایط، باشگاه استقلال با در نظر گرفتن تمامی شرایط، قادر به هزینه ۳۰۰ میلیاردی برای فصل آینده است. یعنی ۲۵۰ میلیاردی که همه باشگاه‌ها در اختیار دارند به علاوه ۵۰ میلیارد حاصل از رتبه سوم این تیم در لیگ گذشته. چنانچه آبی‌پوشان در این پنجره تابستانی بازیکنی را به باشگاهی بفروشند، می‌توانند ۵۰ درصد درآمد حاصل از آن را به رقم ۳۰۰ میلیارد اضافه کنند.

با این وجود و در نامه‌ای که باشگاه استقلال تحویل سازمان لیگ داده، رقم ۳۳۰ میلیارد برای هزینه‌های آبی‌پوشان بدون در نظر گرفتن آپشن‌های قراردادها ثبت شده که این موضوع نیز با واکنش سازمان لیگ همراه شده است.

در نامه‌ای که به امضای محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ، رسیده خطاب به علی خطیر، مدیرعامل استقلال، اعلام شده که مطابق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، سقف بودجه آبی‌پوشان ۳۰۰ میلیارد تومان بدون آپشن است و تنها تا سقف مصوب امکان ثبت قرارداد اعضای این تیم وجود دارد.

در نتیجه استقلال باید به میزان ۳۰ میلیارد تومان از بودجه خود برای فصل بعد را کاهش دهد یا حداقل ترانسفری به میزان ۶۰ میلیارد تومان داشته باشد تا بتواند ۵۰ درصد حاصل از درآمد آن را به بودجه خود بیفزاید که طبیعتا این امر غیرممکن است و مدیران باشگاه چاره‌ای جز کاهش رقم قرارداد اعضای تیم ندارند.

منبع: ورزش سه

505220