لغو مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه تجارت‌نو

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه تجارت‌نو به دلیل عدم تعیین تکلیف سایر معرفی‌شدگان و دستور قضایی لغو گردید.
تصویر لغو مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه تجارت‌نو

به گزارش سایت خبری پرسون، پیرو آگهی مورخ 24 خرداد ماه 1402 منتشر در صفحه 13 روزنامه دنیای اقتصاد با موضوع «دعوت صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی (به طور فوق‌العاده) شرکت بیمه تجارت نو در تاریخ 1402/05/01» به استحضار سهامداران محترم می‌رساند از آنجاکه معرفیِ داوطلبانِ دیگری نیز پیرو دو آگهیِ مورخِ 1401/5/06 و 1401/11/16 به بیمه مرکزی صورت گرفته و تا تاریخ 1402/4/31 کلّیه معرفی‌شدگان تعیین تکلیف نگردیده‌اند، عدم تعیین تکلیف کلیه معرفی‌شدگان توسط بیمه مرکزی، برگزاری مجمع در تاریخ 1402/5/01 با حقوق معرفی‌شدگان مغایرت دارد.

بنا بر این گزارش به موجب دادنامه صادره از شعبه 97 دادگاه عمومی (حقوقی) مجتمع قضایی عدالت تهران «دستور موقت مبنی بر جلوگیری از برگزاری مجمع عمومی عادی (به طور فوق‌العاده) صاحبان سهام شرکت بیمه تجارت نو (سهامی عام) با موضوع انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره مجمع مورخ 1402/5/01 تا تعیین تکلیف نهایی» صادر گردیده است. از این رو، نظر به ابلاغِ دستورِ موقتِ صادره، امکان برگزاری مجمع به لحاظ قانونی وجود ندارد.

لازم به اشاره است که مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو مکاتباتِ متعددی را قبل از انتشار این آگهی با نهاد ناظر بعمل آورده و در آنها عواقبِ عدمِ دعوت از معرفی‌شدگان برای مصاحبه و متعاقباً عدم اعلامِ صلاحیتِ احتمالیِ سایرِ داوطلبانِ عضویت در هیأت مدیره (غیر از هفت فردِ تأییدشده) را متذکر شده است.

هیأت مدیره مستقرِ شرکت بیمه تجارت نو خود را مکلف می‌داند به محض رفع موانع قانونی و تعیین تکلیفِ پرونده حقوقیِ مطروحه فوراً نسبت به دعوت از سهامداران به مجمع عمومی با موضوع انتخاب اعضای هیأت مدیره اقدام نماید.

گفتنی است موارد فوق به همراه سایر مستندات در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران(کدال) درج گردیده است .

504294