آنچه در اکران ویژه فیلم شهاب حسینی گذشت؟

اکران ویژه و رونمایی فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب حسینی و سرمایه‌گذاری سهیلا امینی شب گذشته (۲۶ تیر) با حضور عوامل فیلم، هنرمندان و مخاطبان سینمای هنری و تجربی برگزار شد.

تصویر آنچه در اکران ویژه فیلم شهاب حسینی گذشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، سلمان فرخنده که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، گفت: شهاب حسینی همیشه دغدغه‌اش این است که سینما سهمش را به ادبیات ادا نکرده و خیلی کم از آثار اقتباسی، داستان و رمان در خلق آثار سینمایی استفاده کرده است و جای خالی آن همیشه احساس می‌شود.

او ادامه داد: این فیلم فقط یک اثر سینمایی نیست بلکه یک راه هدفمند و ارزشمند است که شهاب حسینی آن را دنبال می‌کند.

سپس یک ویدئو توسط گروه گرافیکی موسسه هفت آسمان پخش شد که نویسنده معاصر «اریک امانوئل اشمیت» پس از تماشای فیلم «مقیمان ناکجا» درباره آن نظر داده بود و از شهاب حسینی بابت تبدیل این نمایشنامه به فیلم تشکر کرده بود.

هاب حسینی کارگردان اثر نیز گفت: سپاسگزارم که تشریف آوردید تا بتوانم سیاه مشقم را تقدیم نگاه شما کنم. من فقط چند تشکر دارم که اینجا وقت آن است تا قدردانی کنم از کسانی که در ساخت این اثر من را همراهی کردند. ابتدا از خدای بی نیازِ همیشه بنده نواز، سپس از اریک امانوئل اشمیت که به نیت شفا قلم می‌زند و هر کدام از آثارش می‌تواند مرهمی باشد بر یک درد درونی؛ این اثر امانتی است که ان شالله به درستی تقدیم صاحب اثر شود.

او افزود: از سهیلا امینی سرمایه‌گذار اثر تشکر می‌کنم که کمک کرد تا این اثر خلق شود. از گروه محترمی که با تمام سختی‌ها تا پایان من را همراهی کردند سپاسگزارم.

حسینی اضافه کرد: از تمام مدیران و همکاران در وزارت ارشاد و گروه سینمایی هنر و تجربه که شرایط ساخت و اکران اثر را فراهم کردند تشکر می‌کنم. سپاسگزارم از وقتی که برای تماشای فیلم می‌گذارید و امیدوارم از «مقیمان ناکجا» خوشتان بیاید.

فیلم سینمایی «مقیمان ناکجا» بر اساس نمایشنامه‌ «مهمانسرای دو دنیا» اثر نویسنده شهیر معاصر «اریک امانوئل اشمیت» به کارگردانی شهاب حسینی از چهارشنبه ۲۸ تیرماه در سینماهای منتخب هنر و تجربه اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «جوانی مرفه اما دلزده از زندگی، شبی در راه بازگشت به خانه، سر از مکانی غریب و بیگانه در می‌آورد. او به مرور و پس از آشنایی با مقیمان آن جا به واقعیت آن مکان پی برده و به حقایقی عمیق آگاه می‌شود.»

پریناز ایزدیار، آرمان درویش، ناهید مسلمی، احمد ساعتچیان، غزاله نظر، مهدی حسینی، تنی آواکیان و شهاب حسینی بازیگران فیلم «مقیمان ناکجا» هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، تدوین: شهاب حسینی، شهرام ابراهیمی، مدیر تولید: شهرام زاهدی، طراح صحنه: پیام اسکندری و شهاب حسینی، طراح گریم: سیدجلال موسوی، طراح لباس: ژاله زکی‌زاده، صدابردار: محمد مختاری، صداگذار: حسین قورچیان، برنامه‌ریز: علیرضا نسایی، دستیار کارگردان: حسین ایرجی، منشی صحنه: روح‌ انگیز شمس، مدیر صحنه: رضا حسن‌وند، عکاس: نوشین جعفری، جلوه‌های ویژه: آرش آقابیگ.

503785