انتقاد نایب رئیس فدراسیون فوتبال از قراردادهای دلاری بازیکنان

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به انتقاد از شرایط قراردادی بازیکنان پایه پرداخت.
تصویر انتقاد نایب رئیس فدراسیون فوتبال از قراردادهای دلاری بازیکنان

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور قنبرزاده، در سمینار پیش‌فصل داوران لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: از زحمات فصل قبل کلیه عزیزان تشکر می کنم. روزهای قبل با یک قاضی صحبت داشتم و می‌گفت کار داوران شما بسیار سخت است. چون ما پس از بررسی آرا، رای را صادر می‌کنیم اما داوران شما در صدم ثانیه باید تصمیم گیری کنند. حلقه‌های این زنجیره در برگزاری مسابقات و داوری و ... همگی پیوسته هستند.

وی افزود: امسال دو تغییر داشتیم. تصمیم شجاعانه ای که ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه با شهامت ایستادند و قول تحول را اجرا کردند، واقعا تعداد داوران زیاد بود و داوران باید مثل بازیکنان آماده باشند. حرکت رو به جلو بود. کیفیت قراردادها و کیفی کردن لیگ و باشگاه ها دیگر هدف بود که موارد مختلف رخ داده در بحث قراردادها با وجود مقاومت‌هایی که بود با همکاری باشگاه ها انجام شد.

نایب رئیس دوم فدراسیون تصریح کرد: اتفاق خوب دیگری که کمتر به آن پرداخته شد، در خصوص تیم های پایه بود. ما در این زمینه آسیب شناسی کرده و متوجه شدیم تیم های پایه بالای ١١٠ نفر قرارداد می بندد اما تعداد کارت صادره به مراتب کمتر بود. در واقع امسال هیات رئیسه مصمم شد که مثل همه دنیا تنها همان تعداد ٣٣ نفری که امکان صدور کارت را دارند برایشان قرارداد ثبت شود. از باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان هستند نقطه نظرات را دریافت کردیم و۶-۵ نظر گرفتیم تا در خصوص سقف قرارداد برای سال آینده نیز مورد توجه قرار بگیرد.

قنبرزاده گفت: فصل گذشته هشت بازیکن حتی یک دقیقه نیز به میدان نرفته بودند. یا در بحث بازیکنان خارجی تقریبا حضور بازیکنان خارجی رو به اتمام است چراکه باتوجه به قوانین بازیکنان خارجی بی کیفیت وارد نشدند. برخی دلالان که خارج از کارگزاران رسمی هستند، بعضا ۵٠-۴٠ بازیکن را تحت پوشش داشتند که آن را باید مدیریت کنیم. امسال حتی یک قرارداد یکساله دیگر بسته نشد. با چنین اقدامی چرخش دلالی غیر رسمی رو به پایین می آید.

وی افزود: کمیته صدور مجوز حرفه ای ما ۶ مجوز بین المللی را صادر کرده است. چندین باشگاه هستند که بیش از ٣-٢ سال است حتی مجوز ملی دریافت نکرده بودند و روند رو به ورشکستی فوتبال بود. تغییرات مثبت فعلی علیرغم همه فشارها انشالله تحول خوب مورد نظرمان را ایجاد خواهد کرد. این تصمیمات ملی بود و وزارت ورزش و نهادهای ذیربط همگی پای این تصمیمات بودند که قابل تقدیر است.

منبع: فارس

503778