تولید عینک واقعیت افزوده برای موتورسوارها

برای آنکه هدست واقعیت افزوده تبدیل به وسیله‌ای برای استفاده روزمره شود، هنوز راه زیادی داریم اما عینک‌های هوشمندی که داده‌های ساده را در میدان دید نمایش می‌دهند، می‌توانند یک گجت کاربردی و در عین حال جالب توجه باشند.
تصویر تولید عینک واقعیت افزوده برای موتورسوارها

به گزارش سایت خبری پرسون و به نقل از نیواطلس، شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو در مراسم BMW Motorrad Days در برلین، عینک هوشمند خود به نام ConnectedRide را برای موتورسواران معرفی کرد. این عینک، داده‌های ناوبری، سرعت و دنده فعلی را در میدان دید موتورسوار نمایش می‌دهد و می‌تواند با کلاه ایمنی و شکل‌های مختلف صورت سازگار شود. این هدست همچنین نام دقیق خیابان‌ها، تقاطع‌ها و مسیرهای دقیق را به راکب اعلام می‌کند. یک ماژول نوری، داده‌ها را روی لنز سمت راست پخش می‌کند، درحالی‌که داده‌های GPS از گوشی هوشمند می‌آید. عینک هوشمند BMW از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند و اپلیکیشن BMW Motorrad Connected متصل می‌شود. موقعیت داده‌ها در میدان دید و تنظیمات را می‌توان حتی در حین رانندگی با استفاده از کنترلر چندگانه روی فرمان موتورسیکلت تنظیم کرد.

2 اندازه از عینک هوشمند برای فواصل مختلف مردمک در دسترس است: اندازه M برای فاصله مردمک بین 53تا 67میلی متر طراحی شده است و اندازه L از 59تا 73میلی‌متر پشتیبانی می‌کند. لنزهای رنگی هم برای آن در نظر گرفته شده است. باتری این عینک تا10 ساعت شارژ نگه می‌دارد و قیمتی حدود 690یورو برای آن در نظر گرفته شده است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی عینک هوشمند BMW ConnectedRide به بازار ارائه می‌شود. بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تازه تاسیس شده در حال آزمایش عینک‌های هوشمند خود هستند. مثلا متا در حال برنامه‌ریزی نسخه جدیدی از هدست Ray Ban Stories است. شرکت دیجی لنز هم به‌تازگی از هدست Argo جدید خود رونمایی کرده است و در حال حاضر عینک‌های هوشمند بسیاری برای ورزشکارانی مانند شناگران و دوچرخه سواران وجود دارد.

برای دادن اطلاعات به راننده‌های پیش از این در برخی خودروها از هدآپ دیسپلی استفاده می‌شد. هد آپ دیسپلی (HUD) برای اولین بار در جت‌های جنگنده مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت مورد علاقه خودروسازان واقع شد. این آپشن ابتدا در خودروهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفت اما خیلی زود جای خود را در خودروهای اقتصادی نیز پیدا کرد به صورتی که امروزه این مزیت مورد توجه مصرف کننده‌های خودرو قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

502729