ماجرای تجمع جانبازان در تهران چه بود؟

«در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.»
تصویر ماجرای تجمع جانبازان در تهران چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون،تعدادی از جانبازان روز شنبه ۱۷ تیر با مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، در خیابان فلسطین دست به تجمع زدند. تجمع‌کنندگان خواستار دریافت غرامت از عراق و پرداخت آن به آسیب‌دیدگان هستند در حالی که طرح و پیگیری این موضوع قدمتی طولانی دارد.
وزارت امور خارجه به عنوان متولی پیگیری دریافت غرامت از عراق در دوره‌های مختلف گزارش‌هایی از پیگیری این موضوع ارائه کرده است اما این پیگیری‌ها به دلایل مختلف و پیچیدگی‌های موضوع، تاکنون به نتیجه نرسیده است. پس از پذیرش قطعنامه، موفقیت بزرگی برای ایران حاصل شد و دبیرکل سازمان ملل رسماً به شورای امنیت گزارش داد که رژیم عراق، آغازگر جنگ بوده است اما متأسفانه شورای امنیت هیچ عکس‌العملی به این گزارش نشان نداد و بدین ترتیب ضمانت اجرای دیگر مواد قطعنامه که تعیین خسارات وارد شده بود، وجود نداشت و علی‌رغم تلاش‌های وزارت امور خارجه پیگیری‌ها جهت دریافت غرامت تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.
در ماجرای تجمع روز یکشنبه، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج می‌شود و نیروهای انتظامی به جهت برقراری نظم در خیابان‌ها و جلوگیری از ایجاد ترافیک وارد عمل می‌شوند.
در این میان به هیچ جانبازی نیز آسیبی وارد نشد هرچند رسانه‌های معاند از این تجمع محدود نیز به سادگی عبور نکردند و موج‌سواری خود را با تکنیک‌های بحران‌نمایی به نحوی پیش بردند که این تصور برای مخاطبان پیش بیاید که مطالبه جانبازان محور ورود حافظان امنیت بوده است.
شفاف‌سازی در زمینه مطالبات جانبازان و بیان شفاف موضوعات از رویکردهای موثری است که می‌تواند راه سوءاستفاده معاندین را از مطالبه‌گری اقشار مختلف در چارچوب قوانین ببندد.»

502649