ادعای سنتکام: کشتن سرکرده داعش در سوریه

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی کشته شدن سرکرده داعش در سوریه شد؛ در حالی که عربستان سعودی مدعی شده بود این تروریست را در یمن بازداشت کرده است.
تصویر ادعای سنتکام: کشتن سرکرده داعش در سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام امروز یکشنبه مدعی شد که در حمله هوایی ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد تروریسم به رهبری این کشور، سرکرده داعش در سوریه به نام ابو اسامه المهاجر دو روز پیش کشته شده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در حالی امروز مدعی کشته شدن ابو اسامه المهاجر در سوریه شده است که ائتلاف عربستان سعودی سال 2019 این به اصطلاح سرکرده داعش در سوریه را به عنوان سرکرده داعش در یمن بازداشت کرده و با آن تبلیغات مبارزه با تروریسم کرده بود.

سخنگوی وقت ائتلاف سعودی این اقدام خود در آن سال را ضربه دردآور برای داعش دانسته بود. حال اینکه این تروریست دربند عربستان سعودی چگونه سر از سوریه در آورده ، جای سوال دارد؟!

«ترکی المالکی» سخنگوی وقت ائتلاف سعودی در این خصوص گفته بود که «نیرو‌های ویژه سعودی با کمک نیرو‌های یمنی (شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن) امیر داعش و تعداد از همراهانش را در تاریخ سوم ژوئن 2019 (4 تیر 98) بازداشت کردند».

وی مدعی شد که «این عملیات در ادامه همکاری بین عربستان و دولت یمن (دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی) و در راستای تلاش‌های عربستان برای مبارزه با تروریسم و از بین بردن گروه‌های تروریستی صورت گرفت».

منبع: تسنیم

502628