«کرانه‌های معنی» شنیدنی شد

«بیداد خموشان» با هنرمندی امیرحسین رئوفی و حمید فروزان و «کرانه‌های معنی» به آهنگسازی پوریا سلیمانی دو اثر تازه منتشرشده روزهای اخیر در بازار محصولات موسیقایی هستند.

تصویر «کرانه‌های معنی» شنیدنی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آلبوم «بیداد خموشان» با هنرمندی امیرحسین رئوفی و حمید فروزان و آلبوم «کرانه‌های معنی» به آهنگسازی پوریا سلیمانی و خوانندگی پوریا عابدینی عنوان دو آلبوم جدید موسیقی هستند که طی روزهای اخیر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در توضیحات تکمیلی آلبوم «بیداد خموشان» آمده است:

«بیداد خموشان» نخستین آلبوم «دوئو تآی» متشکل از آثار امیرحسین رئوفی و حمید فروزان است.

این نواخت برداشتی آزاد از آلبوم «سوگواران خموش» اثر پژمان طاهری است که توسط دوئو تای کُلاژ موسیقایی، باز تنظیم برای دوئت سنتور و اجرا شده است.

این اثر که شامل یک اجرای به هم‌پیوسته در قالب پنج ترک است، در اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم رونمایی آثار مکتوب اردوان و پژمان طاهری (پنج کتاب) به دعوت پژمان طاهری در فرهنگستان هنر اجرا و ضبط زنده و یکپارچه شده است که توسط «نشر موسیقی درنگ» منتشر شده است.

«کرانه‌های معنی» و حضور یک هنرمند جوان در ژانر موسیقی ایرانی

«کرانه‌های معنی» نیز عنوان یکی دیگر از آثار تازه منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی پوریا سلیمانی و خوانندگی پوریا عابدینی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«آفتاب»، «ساز و آواز»، «تک نوازی سنتور»، «موج سودا»، «تک نوازی کمانچه»، «ضربی شکسته»، «مازندرانی»، «کرانه‌های معنی» عنوان قطعاتی هستند که با اشعاری از بابا طاهر، سعدی و مولانا در این آلبوم منتشر شده‌اند.

کیوان ساکت درباره این آلبوم نوشته است: «پوریا سلیمانی، هنرمند جوان را از سال‌ها پیش می‌شناسم چه آن سال‌ها که از راه دور به شوق یادگیری نزد من می‌آمد و چه پس از آنکه گاه و بیگاه دیدار و گفت و شنودی داشتیم. تلاش این جوان برای پیمودن راه دشوار برای من بسیار گرامی و تحسین‌برانگیز است و خرسندم که نخستین تجربه‌های خود را در اثری با پشتوانه و تلاش و کوشش بر پایه عشق به هنر عرضه می‌دارد. برای این جوان پراستعداد بهترین آرزوها را همراه با سربلندی آرزومندم»

پوریا سلیمانی نوازنده تار، محمدرضا عزیزی نوازنده تار، جلال نقی لو نوازنده تمبک، مسعود جعفری نوازنده دف، صابر محمدی نوازنده کمانچه، بهنام بیات نوازنده کمانچه، کیارش بکتاشیان نوازنده نی، مرتضی صنایعی نوازنده نی، پویا محمدی نوازنده سنتور، پویا علی یاری نوازنده تارباس، ماه گل مقتدر نوازنده عود گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر

502551