دیدار وزیر ارشاد با هنرمندان اعزامی به هفته فرهنگی ایران در روسیه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز سفر به مسکو در جمع هنرمندان اعزامی به هفته فرهنگی ایران در روسیه حضور یافت و درباره برنامه‌های این رویداد و اهمیت روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

تصویر دیدار وزیر ارشاد با هنرمندان اعزامی به هفته فرهنگی ایران در روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و هیئت همراه وزیر در حال برگزاری است.

برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه که پس از چهار سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا به میزبانی شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، از روز سه‌شنبه -13 تیر- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه گشایش می‌یابد.

در این سفر بیژن نوباوه نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع و فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و حسین دیوسالار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کنند.

در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه برنامه‌های گوناگونی از حوزه‌های نمایشگاه آثار تجسمی، فرش، صنایع خلاق هنری، موسیقی، نشست‌های فرهنگی و فیلم و پویانمایی تدارک دیده شده که در طول 6 روز اجرا می‌شوند.

این رویداد فرهنگی مشترک بین دو کشور، به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و همکاری اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده و از 13 تا 18 تیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود.

همچنین در روز نخست ورود هنرمندان کشورمان به روسیه مراحل آماده سازی غرفه‌ها و محل برگزاری این رویداد فرهنگی کشورمان در روسیه انجام شد.

491966