کنعانی:

با همکاری عربستان شاهد مراسم خوبی در حج امسال هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که خوشبختانه با همکاری خوب مقامات عربستان شاهد مراسم خوبی بودیم، وزیر خارجه هم تلاش‌هایی را در این زمینه انجام دادند.
تصویر با همکاری عربستان شاهد مراسم خوبی در حج امسال هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه 5 تیرماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

کنعانی در ابتدا درباره مناسک حج گفت: امیدواریم که کنگره حج امسال با شکوه هر چه تمام‌تر و با فضایی مناسب برای تقویت همدلی بین آحاد امت اسلامی برگزار بشود و ما شاهد بازگشت سلامت همه حج گزاران به کشورشان باشیم. خدا را شکر امسال حج گزاران ایران اسلامی هم در جمع بزرگ حج گزاران حضور دارند و دستگاه دیپلماسی هم تلاش‌های مجدانه خودش را انجام داده تا حجاج در زمان مقرر حضور پیدا کنند. خوشبختانه با همکاری خوب مقامات عربستان شاهد مراسم خوبی بودیم. وزیر خارجه هم تلاش‌هایی را در این زمینه انجام دادند. گفتگوهای ایشان و مقامات ذی ربط برقرار است تا هم تسهیل کنیم و هم اگر مشکلات خاصی وجود دارد بتوان برطرف کنیم.

انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر آمریکا توسط وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که گزارش سالانه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در کشورهای مختلف به زودی منتشر خواهد شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره توافق موقت بین ایران و آمریکا

وی درباره ادعاهای رسانه‌ها در خصوص توافق موقت بین ایران و آمریکا گفت: اینکه برخی رسانه‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند باید دلیلش را از آنها پرسید. موضع ایران در قبال آمریکا کاملا روشن است و ما در آستانه بازخوانی حقوق بشر آمریکایی هستیم. نمونه‌هایی از رفتار جنایت آمیز آمریکا در قبال ایران تنها سر فصل‌های معدودی از اقدامات خصمانه دولت آمریکا نسبت به ملت و دولت ایران بوده است.

نگاه ایران به آمریکا برآمده از همین رفتارهای دشمنانه است و تا زمانی که رفتار آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده باشد طبیعی است که نگاه ملت و دولت ایران هم تغییر نخواهد کرد. ایران روابط خود را به موضوع خاصی گره نزده و نخواهد زد. ما در روابط خارجی بر اساس مصالح ملی عمل خواهیم کرد. تغییر رفتار آمریکا مقدمه تغییر هر نوع نگرشی است. در فرمایشات مقام معظم رهبری هم گویای نوع نگاه دقیقی است که ایشان نسبت به آمریکا دارند و این نگاه مورد توجه دولت و ملت ایران است. آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌هایش باشد و رفتار خودش را در قبال ایران اصلاح کند. در طول ماه‌های اخیر ما نتایج سیاست نگاه به همسایگان را دیدیم و این رویکرد مفید با نتایج مثبت همراه شد.

490976