واکنش رهبر واگنر به تهدید پوتین: تسلیم نمی‌شویم/ رمضان قدیریف: آماده سرکوب خائنان هستیم!

رهبر گروه واگنر، ضمن تکذیب شایعه تسلیم شدن خود، گفت پوتین «عمیقا در اشتباه است».
تصویر واکنش رهبر واگنر به تهدید پوتین: تسلیم نمی‌شویم/ رمضان قدیریف: آماده سرکوب خائنان هستیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، رهبر گروه واگنر، ضمن تکذیب شایعه تسلیم شدن خود، گفت پوتین «عمیقا در اشتباه است».

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر، در واکنش به سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که اقدامات او را خیانت توصیف کرد، گفت از تسلیم شدن خودداری کرده است.

پریگوژین در پیام رسان تلگرام گفت که رئیس‌جمهور در مورد «خیانت به میهن» عمیقاً در اشتباه است. ما، همه مبارزان گروه واگنر، میهن‌پرستان سرزمین مادری خود هستیم و برای آن می‌جنگیم». وی افزود: «و هیچ کس قرار نیست خود را به درخواست رئیس‌جمهور، FSB (سرویس امنیتی روسیه) و یا هر کس دیگری تسلیم کند».

به خلاف گذشته، لحن پریگوژین در این پیام به وضوح در تقابل با کرملین و سرویس‌های امنیتی بود. در گذشته او مراقب بود که مستقیماً پوتین را مورد انتقاد قرار ندهد یا قدرت او را به چالش نکشد.

پریگوژین هم‌چنین به موضوعی آشنا اشاره کرد و گفت که مردانش میهن‌پرست هستند و از تداوم «فساد، فریب و بوروکراسی» که او ادعا می کند روسیه در آن زندگی غرق شده، امتناع می‌کنند. او گفت: «زمانی که به ما گفتند در حال جنگ با اوکراین هستیم، رفتیم و جنگیدیم. اما معلوم شد که مهمات، اسلحه و تمام پولی که تخصیص داده شده نیز دزدیده می‌شود و بوروکرات‌ها نشسته‌اند و آن‌ها را برای خود پس‌انداز می‌کنند».

در همین شرایط، رمضان قدیرف رهبر چچن با محکوم کردن «صحنه‌آرایی خائنانه»، از پوتین حمایت کرد. قدیروف خطاب به جنگجویان واگنر گفت: «مهم نیست چه هدفی به شما القا می‌شود و چه وعده هایی به شما داده می شود، امنیت دولت و انسجام جامعه روسیه در چنین لحظه ای بالاتر از هر چیز دیگری است! ببینید دشمنان ما در غرب چگونه از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند... ای‌نها پیامدهای مورد انتظار صحنه‌آرایی خائنانه پریگوژین است».

او همچنین از «خیانت شرورانه» توسط پریگوژین صحبت کرد. قدیروف در بیانیه‌ای طولانی در تلگرام گفت: «من بارها هشدار داده‌ام که جنگ زمان ابراز نارضایتی‌های شخصی و حل اختلافات در پشت جبهه نیست. پشت جبهه باید همیشه آرام و قابل اعتماد باشد. تصور کنید الان بچه‌ها درون سنگرها چه احساسی دارند، در مقابل آن‌ها دشمنی وجود دارد و پشت سر آن‌ها یک ماجراجویی خائنانه. ما در مورد ثبات، در مورد انسجام دولت، در مورد امنیت شهروندان صحبت می کنیم».

قدیروف ادامه داد: «ما یک فرمانده کل قوا داریم که محبوب مردم است که بهتر از هر استراتژیست از کل وضعیت تا ریزترین جزئیات آگاه است». وی با اشاره به سخنرانی پوتین خطاب به ملت در روز شنبه، گفت: «ولادیمیر ولادیمیرویچ به درستی در سخنرانی خود خطاب به ملت اشاره کرد که این یک شورش نظامی است! هیچ بهانه ای برای چنین اقداماتی وجود ندارد! من کاملاً از تک تک کلمات ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین حمایت می کنم! آنچه در حال وقوع است یک اولتیماتوم به وزارت دفاع نیست. این یک چالش برای دولت است و در برابر این چالش لازم است که همه حول رهبر ملی متحد شویم: ارتش، نیروهای امنیتی، فرمانداران و مردم غیرنظامی».

بیانیه قدیروف این گونه به پایان می‌رسد: «شورش باید سرکوب شود و اگر این به اقدامات سختگیرانه نیاز دارد، ما آماده ایم!»

490718