پوتین سخنرانی کرد/ شاهد خیانت داخلی در کشور هستیم/ به نیروهای مسلح دستور داده شد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نطق تلویزیونی به تحولات اخیر و تنش‌ها بین نیروهای گروه واگنر و ارتش روسیه واکنش نشان داد.
تصویر پوتین سخنرانی کرد/ شاهد خیانت داخلی در کشور هستیم/ به نیروهای مسلح دستور داده شد

به گزارش سایت خبری پرسون، پوتین در ابتدای نطق تلویزیونی خود «همه شهروندان روسیه، نیروهای مسلح، نیروهای اجرایی قانون و نیروهای ویژه» را مخاطب اظهارات خود قرار داد و با اشاره به اقدامات شبه نظامیان گروه واگنر و «یوگنی پریگوژین» مدیر آن، این اقدامات را «خیانت در داخل کشور» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تحرکات گروه شبه نظامی واگنر و اقدامات آنها را خیانت و «شورش مسلحانه» خواند و گفت: «امروز روسیه به‌ شدت برای آینده خود مبارزه می‌کند و این مستلزم رهاشدن از هر آن‌چیزی است که ما را تضعیف می‌کند. آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم خیانت داخلی است».

وی با اشاره به صدور دستورات لازم برای خنثی کردن سازمان دهندگان «شورش مسلحانه» فعلی در روسیه با لحنی تند هشدار داد: «ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم. رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد».

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، از این حملات نظامی دفاع و تصریح کرد که روسیه در حال مقابله با نئو نازی‌ها در اوکراین و دشمنی غرب است.

ولادیمیر پوتین سپس با رد تحرکات گروه واگنر گفت: «ما برای حق حفظ کشور با تاریخچه طولانی مبارزه می‌کنیم. هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده است، تلاش داشته تا کشور را تسلیم کرده و آن را به جنگ داخلی بکشاند».

رئیس‌جمهور روسیه با محکوم کردن مواضع و اقدامات واگنر و مدیرش تضریح کرد: «منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شد و ما از کشور و شهروندانمان دفاع می‌کنیم. هرگونه ناآرامی داخلی یک تهدید مرگبار برای کشور و سیلی به صورت مردم روسیه است».

وی با هشدار به سوءاستفاده دشمنان روسیه برای استفاده از تفرقه و برانگیختن جنگ داخلی در کشور هشدار داد: «اقدامات شدیدی را برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام دادیم و اوضاع در آن‌جا همچنان دشوار است. بعنوان رئیس‌جمهور روسیه هر اقدامی را برای دفاع از استقلال کشور و حفاظت از شهروندان انجام می‌دهم».

پوتین اضافه کرد: «آن‌هایی که این شورش مسلحانه را سازماندهی کردند و علیه رفقای خود در جنگ سلاح کشیدند به روسیه خیانت کردند، مسئول خواهند بود. من از آن‌هایی که این جنایت را سازماندهی کردند می‌خواهم به اقدامات خود فکر کنند و تنها راه را که بازگشت به خانه و توقف این اقدامات است، انتخاب کنند».

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه شورش داخلی ضربه‌ای مرگبار به کشور خواهد بود، گفت: «ما اجازه تکرار چنین چیزی را نخواهیم داد و از مردم و کشور در مقابل تمامی تهدیدات محافظت خواهیم کرد».

به گفته پوتین، همه آنهایی که در تدارک شورش مسلحانه فعلی در روسیه دست داشتند، «در نهایت مجازات خواهند شد و در نهایت در برابر قانون پاسخگو خواهند شد».

وی از اعضای گروه شبه نظامی واگر و حامیانش خواست که اسلحه های خود را کنار بگذارند و از انجام «اقدامات اشتباه دست بردارند».

پوتین گفت: «به عنوان رئیس‌جمهور روسیه، فرمانده کل قوا و به عنوان شهروند روسیه هر چه در توانم باشد برای دفاع از کشور، دفاع از قانون اساسی، امنیت، جان و آزادی شهروندان روسیه انجام خواهم داد. آنهایی که این شورش مسلحانه را سازماندهی و ترتیب دادند، به روی هم وطنان خودشان سلاح کشیدند و به روسیه خیانت کردند، مسئول شناخته خواهند شد».

وی در پایان سخنرانی خود خطاب به مردم روسیه و دیگر مخاطبان داخلی و خارجی صحبت‌هایش ابراز اطمینان کرد که روسیه توانایی غلبه بر مشکلات و خیانت فعلی داخلی در کشور را دارد.

490666