خاطره‌بازی هنرمندان در سالروز تولد عزت ‌الله انتظامی

گزارشی از مراسم سالروز تولد عزت‌الله انتظامیدر ادامه آمده است.

تصویر خاطره‌بازی هنرمندان در سالروز تولد عزت ‌الله انتظامی

به گزارش سایت خبری پرسون، تعدادی از هنرمندان هنرهای نمایشی شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه به مناسب زادروز عزت الله انتظامی در خانه موزه این هنرمند گرد هم آمدند، درباره او سخن گفتند، خاطرات خود را از همکاری با او روایت کردند و در پایان نیز کیک تولدی را به یاد او بریدند.

در این مراسم ایرج راد، بازیگر و رییس هیات مدیره خانه تئاتر در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه هنری و مردمی عزت‌الله انتظامی به عنوان آقای بازیگر تاکید کرد که مراسم بزرگداشت این هنرمند باید در سطح ملی برگزار شود چراکه هنرمندی بزرگتر از او نداریم.

در ادامه کلیپی پخش شد که در آن هنرمندانی چون محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، اصغر همت، ایرج راد، بهناز جعفری، پژمان بازغی، علی دهکردی و رسول صدرعاملی سخنانی را درباره انتظامی بیان کردند.

سپس امیر شهاب رضویان، کارگردان سینما که در فیلم «مینای شهر خاموش» با انتظامی همکاری داشته است، خاطراتی را از مقاطع گوناگون ساخت این فیلم روایت کرد. او همچنین نکاتی را درباره بزرگداشتی که سال‌ها پیش در یونسکو برای انتظامی برگزار شده بود، مرور کرد.

در بخش بعدی برنامه، شکرخدا گودرزی، رییس خانه موزه انتظامی و کارگردان تئاتر درباره اهمیت جایگاه انتظامی به عنوان آقای بازیگر سخن گفت و از او به عنوان هنرمندی مسئول یاد کرد که نسبت به جامعه خویش و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، احساس مسئولیت داشته است.

اجرای قطعاتی موسیقی به سرپرستی شیرین محمدی و با همراهی آزاده تنها، سعید تهرانی و سارا سلطانی، بخش دیگری از این برنامه بود.

در پایان مراسم نیز کیک تولد انتظامی با حضور فلور و شهاب انتظامی، همسر و فرزند این هنرمند و با همراهی سحر انتظامی، برادرزاده عزت‌الله انتظامی و ایرج راد بریده شد.

این مراسم با حضور هنرمندانی چون اصغر همت، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط خواه، اکرم محمدی، رضا صابری، علی رویین تن، محمد مهدی خاتمی و به کوشش خانه تئاتر، خانه سینما، موسسه هنرمندان پیشکسوت، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با اجرای سلمان فرخنده برگزار شد.

منبع: ایسنا

490469