شهرداری کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوان را تبدیل به سد معبر کرده است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: شهرداری شیراز کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان استان فارس را تبدیل به سد معبر‌ کرده است.
تصویر شهرداری کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوان را تبدیل به سد معبر کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل کانون پرورشن فکری کودکان و نوجوانان گفت: به دلیل بی توجهی شهرداری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این‌ نهاد را تبدیل به سد معبری کرده است.

سعید رضا کامرانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با ۳۷ شهرستان ۷ شهرستان آن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم است.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار ایمان، امید و دانایی و با داشتن ۴۲ مرکز در استان فارس ۵ کتابخانه سیار، ۶ کتابخانه پستی در روستاهای کمر برخوردار نیاز به ۴۰ تا ۵۰ کتابخانه جدید دارد.

این مسئول تصریح کرد: کلانشهر شیراز با ۵۰۰ هزار جمعیت روستایی و حاشیه نشین تنها از یک کتابخانه برخوردار است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به اینکه عدم بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی از کانون و نیز عضویت نداشتن در شورای فرهنگ عمومی که از خواسته‌های این نهاد مردمی است، افزود: کانون همواره دلسوخته فرهنگ و هنر است و در این راستا در تمامی فصول با ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان پیشگام است.

کامرانی اضافه کرد: اگر باورهای جامعه تغییر کند شاهد دگرگونی آن شده و در این مورد باید نقشه راه ارائه شود تا به اهداف فرهنگی دست یابیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این نشست افزود: برگزاری کارگاه عمومی و تخصصی به شکل حضوری و برخط، شناسایی استعدادهای کودکان، برگزاری جشنواره تابستانه با حضور اعضاء و والدین از جمله برنامه‌های این کانون است.

مژده دستوری خاطر نشان کرد: پویانمایی، شعر، نمایشنامه، هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان، قصه گویی، شعر خوانی، معرفی کتاب های جدید، کارگاه ویژه ۴ تا ۱۷ سال و نوزدهمین سوگواره عاشورایی در شهریور ماه از دیگر عملکرد کانون درپرورشی است.

490408