گفت و گو با بازیگر «سیاه‌چاله» که هنوز سریالش را ندیده‌!

گفت و گو با سعید نعمتی بازیگر سریال «سیاه‌چاله» در ادامه آمده است.

تصویر گفت و گو با بازیگر «سیاه‌چاله» که هنوز سریالش را ندیده‌!

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید نعمتی بازیگر نقش بندری در «سیاه‌چاله» که به کارگردانی حسین نمازی در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود درباره نقش خود به خبرنگار مهر بیان کرد: این نگرانی را قبل از ساخت داشتم که نقش بندری در فیلمنامه نقشی خنثی است و طول و عرض زیادی ندارد. این نگرانی را با تهیه‌کننده و کارگردان محترم «سیاه‌چاله» مطرح کرده بودم. آقای نمازی با توجه به شناختی که از من پیدا کرده بود گفت دست من را در اجرا باز می‌گذارد ضمن این‌که در بازنویسی به این نقش خواهد پرداخت؛ و واقعاً همین کار را کرد.

کاراکتر بندی در طول کار زیاد شد

وی اضافه کرد: آقای نمازی از من می‌خواست همیشه با دست پر سر تمرین بروم و هر بار با ایده‌هایی به تمرین می‌رفتم که بخشی از آن‌ها مورد قبول قرار می‌گرفت. ضمن این‌که خود آقای نمازی و آقای خانی هم به طی این مسیر کمک می‌کردند، بنابراین به‌تدریج حضور کاراکتر بندری گسترش یافت.

بازیگر فیلم «قانون مورفی» در مورد میزان بداهه‌پردازی هنگام بازی در «سیاه‌چاله» گفت: آقای نمازی خودشان آن‌قدر بادرایت بودند که عموماً اگر قرار بود بداهه‌ای شکل بگیرد هم در دورخوانی‌های قبل از ضبط اتفاق می‌افتاد. بداهه‌ها آن موقع مطرح می‌شد، کارگردان بخش‌های مورد نظر را تایید می‌کرد و ما آن‌چه را که به تایید کارگردان رسیده بود، انجام می‌دادیم. یعنی بداهه جلوی دوربین اتفاق نمی‌افتاد مگر به‌شکل جزیی و در حد تک‌کلمه یا یک واکنش خاص.

بازیگر سریال «هیولا» در مورد بازخوردهایی که از بازی در «سیاه‌چاله» دریافت کرده است عنوان کرد: تا جایی‌که یادم می‌آید، در بازخوردهایی که از مردم گرفتم، بازخورد منفی وجود نداشته است. البته خودم «سیاه‌چاله» را هنوز ندیده‌ام. صبر می‌کنم تا پخش سریال تمام شود و بعد آن را می‌بینم. فقط به‌صورت گذری برخی از سکانس‌هایی که با بازی من در فضای مجازی منتشر شده را دیده‌ام.

سختی دیده شدن استعدادهای بازیگری در شهرستان‌ها

وی در بخش دیگر درباره بازیگران شهرهای مختلف در آثار پایتخت عنوان کرد: نظراتی که دریافت کرده‌ام نظرات خیلی خوبی بوده است که امیدوارم همه‌شان حرف دل بوده باشد. بسیاری معتقدند که در شهرستان‌ها استعدادهای بازیگری زیادی حضور دارند که خیلی از آنها امکان دیده‌شدن را به‌دست نمی‌آورند.

سعید نعمتی به‌عنوان بازیگری که پس از سال‌ها کار در تئاتر و تلویزیون گیلان شناخته شد، در انتهای صحبت‌هایش شرایط دیده‌شدن بازیگران شهرستانی را چنین توصیف کرد: معتقدم شما برای به‌دست آوردن چیزی، باید چیز دیگری را از دست بدهید. در شهرستان‌ها به‌قدری هنرمند وجود دارند که فرصت دیده‌شدن پیدا نمی‌کنند. اما در این‌جا دو مسئله وجود دارد. بحث اول این است که هنرمند شهرستانی چقدر برای پیشرفت تلاش می‌کند. بحث دوم این است که چقدر به او امکان پیشرفت می‌دهند.

وی اضافه کرد: به طور مثال در حال حاضر فرصت حضور در نقش یک به من داده نمی‌شود درحالی‌که در گیلان چنین اتفاقی می‌افتد. یعنی این اعتماد آن‌جا شکل گرفته است اما این‌جا نه. تازه در مورد برخی از نقش‌ها، اگر از ما دعوت کنند هم می‌گویند که دارند ریسک می‌کنند و این نقش را به من بدهند. درحالی‌که ریسک یا آزمون و خطای آنها برای ما خاطره است چون در سال‌های گذشته این کاراکترها را به‌شکل‌های مختلف در استان خودم بازی کرده‌ام.

این بازیگر در پایان بیان کرد: اعتماد به‌سختی اتفاق می‌افتد اما وقتی اعتماد کنند، دیگر سازندگان هم طبق همان اعتماد پیش می‌روند. به‌هرحال شک نکنید که در شهرستان‌ها نابغه‌هایی حضور دارند که نیاز به فرصت دارند. متاسفانه تمام اتفاقات هنری دارد در پایتخت می‌افتد و اگر می‌خواهیم در این بازار باقی بمانیم باید پیه این را به تن خود بمالیم که بعد از سال‌ها کار در استان خودمان، به پایتخت بیاییم و از صفر شروع کنیم.

منبع: مهر

490097