اخراج دو مربی و یک کشتی‌گیر از تیم ملی نونهالان

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان گفت: دو مربی و یک کشتی‌گیر به دلیل نقض قوانین از تیم ملی کنار گذاشته شدند
تصویر اخراج دو مربی و یک کشتی‌گیر از تیم ملی نونهالان

به گزارش سایت خبری پرسون، جاسم امیری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه کشتی گیران در سن رشد قرار دارند و مربیان پایه اگر به کشتی گیران فشار بیش از حد و کاهش وزن حتی نیم کیلو بیاورند از تیم ملی کنار گذاشته خواهند شد، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی بیان کرد: با توجه به سیاست های فدراسیون دو مربی و یک کشتی‌گیر که قرار بود به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند و این قانون را نقض کردند از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

امیری افزود: هدف ما رشد کشتی گیران، آموزش و یادگیری و ارتقاء سطح مهارت ها همراه با لذت و تفریح است نه رقابت و نتیجه گرایی. همچنین دستاوردهای ما در این مرحله این بود که از آسیب های احتمالی جسمانی و روانی پیشگیری کنیم و به دنبال افزایش طول عمر قهرمانی کشتی‌گیران و جلوگیری از تمرکز بیش از حد بر روی رقابت و کاهش وزن های غیر متعارف هستیم.

وی سطح کیفی خدمات اردو را مطلوب عنوان کرد و گفت: شرایط کشتی گیران از بدو ورود به اردو از لحاظ مهارت ها، تکنیک، تاکتیک، روانشناسی، پیکرسنجی و تست های FMS مورد سنجش قرار گرفت.

امیری با بیان اینکه ۷۰ درصد از اردو را به موضوع تکنیک و تاکتیک کشتی گیران اختصاص دادیم، افزود: با توجه به وجود این شکاف بخش عمده تمرینات اردو مربوط به برطرف کردن این موضوع، آموزش و یادگیری بود.

امیری عنوان کرد: کمپ تیم های ملی کشتی به لحاظ زیرساختی و تجهیزات مناسب برای برگزاری اردوهای با کیفیت بود و بچه ها از این اردو رضایت کامل داشتند و اگر شرایطی وجود داشت که همه اردوها در کمپ تیم های ملی برگزار می‌شد از لحاظ روانشناختی و انگیزشی با توجه به حضور ملی‌پوشان بزرگسال روی بچه‌ها خیلی موثر بود.

منبع: ایسنا

489946