دستور مخبر در جلسه هیئت دولت؛ طرح تغییر ساعت کار ادارات اصلاح شود

جلسه هیات وزیران صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
تصویر دستور مخبر در جلسه هیئت دولت؛ طرح تغییر ساعت کار ادارات اصلاح شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به کشورهای ونزوئلا و نیکاراگوئه و استقبال کم نظیر از رئیس جمهور کشورمان در این سفرها، گفت: امروز دیپلماسی دولت مردمی سیزدهم و راهبرد رئیس جمهور در توسعه همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف به نتیجه رسیده و به وضوح شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه دیپلماسی بر توسعه همکاریهای اقتصادی بویژه با کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد: سفرا و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی باید تمرکز جدی‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشند و بسترهای لازم را برای ارتقاء سطح همکاریهای ایران با کشورهای دیگر فراهم کنند.

مخبر از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علی آبادی وزیر صمت نیز قدردانی کرد و افزود: هرچه اعضای دولت تعامل و نشست‌های خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنند، هماهنگی ها افزایش یافته و شاهد پیشبرد هرچه بهتر امور خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به عدم ترخیص برخی اقلام و کالاها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یکماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.

مخبر در ادامه با اشاره به فصل ثبت نام مدارس و گلایه برخی اولیاء و خانواده‌ها نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها بویژه در مدارس غیردولتی، به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد به این موضوع رسیدگی و با ساماندهی مسائل موجود، دغدغه‌ خانواده‌ها را مرتفع سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد آغاز بکار دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم کارهای بزرگی در بخش های مختلف به انجام رسانده و برنامه‌های مهمی در دست اقدام دارد و لازم است در سالگرد آغاز فعالیت دولت، اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در این مدت برای مردم تشریح و تبیین شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری کشور نیز اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست تا با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات مطرح توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح این طرح اتخاذ کنند.

489595

مطالب مرتبط