ادعای عجیب اردوغان؛ گشایش کریدور «زنگزور» مسئله‌ای با ایران است نه ارمنستان!

به‌رغم مخالفت‌های متعدد طرف ارمنستانی، رئیس‌جمهور ترکیه گشایش کریدور ادعایی «زنگزور» را مسئله‌ای با ایران خواند و از رویکرد تهران انتقاد کرد.
تصویر ادعای عجیب اردوغان؛ گشایش کریدور «زنگزور» مسئله‌ای با ایران است نه ارمنستان!

به گزارش سایت خبری پرسون، رجب طیب اردوغان رئیس‌جهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد «گشایش کریدور زنگزور مسئله‌ای با ایران است نه ارمنستان» و افزود: رویکرد ایران، هم جمهوری آذربایجان و هم ترکیه را ناراحت می‌کند.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه‌شب وارد باکو شد و بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه)، با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی مشترک حاضر شد که در آن نشست هم علی‌اف اظهاراتی را درباره این کریدور ادعایی مطرح کرد و گفت: «گشایش کریدور زنگه‌زور اجتناب‌ناپذیر است و تلاش‌هایمان در این خصوص را افزایش خواهیم داد».

اردوغان هم در این نشست گفت: «ما بر مسئله کریدور زنگزور تمرکز کردیم که امتیازات مهمی را در سطح جاده و راه‌آهن برای ما به ارمغان خواهد آورد».

اظهارات اردوغان درباره مسئله بودن «کردیور زنگزور» با ایران در حالی است که مسئولان ارمنستانی بارها مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند. ایجاد این کریدور ادعایی باعث قطع دائم ارتباط مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بلامانع به جمهوری خودمختار «نخجوان» را خواهد داد.

489583