«ملکه مخملی» در شبکه مستند

مستند «ملکه مخملی» سه‌شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

تصویر «ملکه مخملی» در شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، ملکه مخملی یا (The Velvet Queen) به کارگردانی مشترک ماری آمیگوئه و وینسنت مونیر محصول سال ۲۰۲۱ کشور فرانسه است و توسط سه کمپانی Paprika Films و Kobalann و Arte France Cinéma تولید و منتشر شده است.

در خلاصه این مستند آمده: در بالای فلات تبت، در میان دره‌های ناشناخته و غیرقابل‌دسترس، یکی از آخرین پناهگاه‌های دنیای وحش قرار دارد که جانوران نادر و ناشناخته‌ای در آن زندگی می‌کنند؛ وینسنت مونیر، یکی از مشهورترین عکاسان حیات‌وحش جهان، سیلوین تسون، ماجراجو و رمان‌نویس مشهور را در آخرین مأموریت خود، همراهی می‌کند؛ برای چندین هفته، آن‌ها در جستجوی حیوانات منحصربه‌فرد در این دره‌ها کاوش کرده و تلاش می‌کنند پلنگ برفی را که یکی از کمیاب‌ترین گربه‌های بزرگ در جهان است را ببینند.

مستند ملکه مخملی نخستین‌بار در ۱۳ جولای ۲۰۲۱ در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمد و پس از حضور در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر در نهایت در ۱۵ دسامبر همان سال در سینماهای کشور فرانسه اکران شد و توانست به فروش تقریبی ۵.۱ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کند.

این مستند در نهایت در آمریکا، فرانسه، انگلستان، برزیل و سایر کشورها هم‌زمان به‌صورت اینترنتی منتشر شد و توانست پس از پخش نظرات مثبت فراوانی را به خود جلب کرده و با استقبال گسترده از سوی مخاطبان روبرو شود به‌طوری‌که برای نحوه فیلم‌برداری، سکانس‌های جذاب و همچنین ارزش‌های تولید ستایش شد.

ملکه مخملی پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده ۵ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم مستند، بهترین مستند سینمایی و بهترین مستند حیات‌وحش شده و نامزد دریافت ۶ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین مستند، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن اشاره کرد.

نویسندگی این مستند را ماری آمیگوئه و وینسنت مونیر به‌صورت مشترک برعهده داشته و افرادی چون وینسنت مونیر و سیلوین تسون در آن حضور دارند.

این مستند امشب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.

489422