تعلیق مجوز علی‌ بابا

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز «علی بابا» به‌ علت ادامه روند گرانفروشی خبر داد.
تصویر تعلیق مجوز علی‌ بابا

به گزارش سایت خبری پرسون، موضوع بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته در صدر اخبار حوزه هوایی قرار داشت. با اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی‌ بر افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت، به نظر می‌رسید صنعت هوایی هم کمی آرام بگیرد، اما مخالفت شرکت‌های هواپیمایی با این نرخ و درخواست برای افزایش بیشتر قیمت و گران‌فروشی آنها، تا کنون ماجرا را کش داده است.

با توجه به اینکه از زمان اعلام افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت، برخی از شرکت‌ها به فروش پروازهای چارتری با قیمت‌های بالاتر ادامه دادند و برخی این سقف قیمتی را رعایت نکردند، سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز پروازی ۱۰ شرکت هواپیمایی و همچنین چند شرکت خدمات مسافرت هوایی خبر داد.

در این راستا امروز حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در توییتر نوشت: امروز مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری «سفرهای علی‌بابا» به‌علت بی‌توجهی به تذکرات و ادامه روند گرانفروشی تعلیق شد.

این در حالی است که همین حالا هم برخی از مسافران، از لغو شدن به‌یکباره پروازهایشان و گله کرده‌اند و از طرف دیگر در حال حاضر مشکل نبود تعادل بین عرضه و تقاضا هم به‌دلیل کمبود هواپیما وجود دارد و حال باید دید در شرایطی که ایرلاین‌ها از موضع خود برای رعایت سقف قیمتی بلیت کوتاه نیامدند و حالا شرکت‌های خدمات مسافرتی هم گرفتار شدند، این روند تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین

489258