لغو پروازهای ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل گران فروشی بلیت

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از ابطال مجوز پروازهای بیش از ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل عدم لغو پروازهای چارتری در مسیرهای ممنوع خبر داد.
تصویر لغو پروازهای ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل گران فروشی بلیت

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسن خوشخو» عصر چهارشنبه با اشاره به پایان مهلت سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌ها برای ممنوعیت فروش چارتری بلیت در ۶ مسیر پرتقاضا افزود: از روز گذشته تاکنون پروازهای بیش از ۸ شرکت هواپیمایی به دلیل عدم رعایت این بخشنامه در برخی مسیرها لغو شده است.

وی توضیح داد: ایرلاین‌هایی که مجوز پرواز آنها لغو می‌شود عمده تخلف آنها فروش بلیت خارج از نرخ مصوب بوده و هم اینکه به فروش چارتری در مسیرهای ممنوع ادامه داده‌اند.

به گفته خوشخو ابطال مجوز پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی تا اطلاع ثانوی و تا محرز شدن رعایت نرخنامه پروازی و لغو پروازهای چارتری ادامه خواهد داشت.

دیروز رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در ابلاغیه سازمان وضعیت برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که قراردادهای چارتری خود را لغو نکرده باشند، توضیح داده شده است و برخورد قانونی با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی است.

یک سال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، اول خرداد ماه امسال در تذکر دوباره دو هفته به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش چارتری بلیت در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز از روز ۱۴ خرداد ممنوع شده است، اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا از فروش بلیت در این مسیرها، همچنان برخی چارترکنندگان به گران‌فروشی در این مسیرها ادامه می‌دهند.

منبع: مشرق

488637