کنعانی:

پرچمی که امام راحل برافراشت معادلات بین‌المللی را دچار تحول کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پرچمی را که امام راحل برافراشت و انقلابی را که او رهبری کرد و توسط امام حاضر رهبری می‌شود، سرآغاز تحولی جریان‌ساز و ماندگار در مسیر تاریخ بود و معادلات بین‌المللی را دچار تحول بنیادین کرد.
تصویر پرچمی که امام راحل برافراشت معادلات بین‌المللی را دچار تحول کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مقام‌ معظم رهبری امروز (یکشنبه) ۱۴ خرداد ماه در مراسم سالکرد امام راحل طی سخنانی گفتند: امام ۳ تحول بزرگ به وجود آورد، یکی در سطح کشور، یکی در سطح امت اسلامی، یکی در سطح جهان، این سه تحول بی سابقه بوده است، شاید در آینده هم نتوان پیش بینی کرد که دوباره محقق شود.

ایشان عنوان کردند: امام یک نظام غیر اسلامی را از میدان خارج کرد، استبداد را با آزادی، بی هویتی را به اعتماد به نفس، چشم داشتن به بیگانه را به ما می‌توانیم تبدیل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در سطح امت اسلام، امام بیداری اسلامی را در این سطح به وجود آورد، امروز امت اسلامی نسبت به قبل از انقلاب تحرک بیشتری دارد. البته نیاز به تحرک بیشتر هم دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (یکشنبه) ۱۴ خرداد و همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: پرچمی را که امام راحل برافراشت و انقلابی را که او رهبری کرد و توسط امام حاضر رهبری می‌شود، سرآغاز تحولی جریان‌ساز و ماندگار در مسیر تاریخ بود و معادلات بین‌المللی را دچار تحول بنیادین کرد.

وی افزود: این پرچم عدالت طلبی و مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) امروز از هر زمان دیگری برافراشته‌تر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در یک رشته توئیت در این خصوص نوشت: پیام و آرمان‌ها و آموزه‌های انقلاب امام راحل، امروز بخش متمایز و برجسته‌ای از گفتمان سیاسی، فکری و فرهنگی در جهان و جریان بالنده، مؤثر و کنشگری در نظم در حال شکل گیری بین‌المللی است.

488287